Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak se mění trh taxislužeb? Odpovídal Ondřej Krátký z Liftago

Ondřej Krátký, spoluzakladatel Liftago - ilustrační snímek.
velikost textu:
vydáno 11.5.2017 12:30
Mobilní aplikace, přes které si lidé objednávají jídlo nebo rezervují jízdenku, má v telefonu skoro každý obyvatel většího města. Nemálo z nich si přes ně sjednává i individuální dopravu. Jak se taxislužba v Česku a ve světě mění, popsal ve čtvrtečním online rozhovoru se čtenáři iDNES.cz zakladatel Liftago Taxi Ondřej Krátký.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 11. května 2017 do 13:45

OTÁZKA: Dobrý den, Ondřeji, co si myslíte o současném zavádění různých parkovacích zón v Praze / Brně? Myslíte, že je to smysluplné, nebo je to jen daň? Tom Pálek
Ondřej Krátký, spoluzakladatel Liftago - ilustrační snímek. Ondřej Krátký: Dobrý den, Tome, myslím, že to je řešení následků dopravní situace a nikoliv jejich příčin. My se s Liftagem snažíme řešit to, aby lidi do vlastní aut sedat vůbec nemuseli. Zatím to vychází jen s částí Pražanů, v Brně ani Ostravě a Bratislavě zatím tolik pozitivních efektů nevidíme. 11.5.2017 13:53
OTÁZKA: Moje zkušenost je, že Uber je na stejné trase v praze výrazně levnější než taxík. proč bych měl z pozice uživatele jezdit taxíkem, když můžu mít stejnou službu levněji? Johan
Ondřej Krátký, spoluzakladatel Liftago - ilustrační snímek. Ondřej Krátký: Dobrý den, Johane, zaprvé: záleží na tom, které trasy jezdíte a kdy - může a nemusí to být pravda - ve špičce může být naše konkurence násobně dražší a "dobrat" si ztrátu na rozjařenějších zákaznících :-) Klidně vyzkoušejte i Liftago a dejte mi vědět, jsem třeba na facebooku. Jinak my na základní sazby Uberu nemíříme, protože jsou vzásadě zneužíváním řidičů - Uber si na amatérských řidičích bere často 2-3x větší marži, než by dokázal na profesionálech. Nepovažuju to za etické a udržitelné a je to cesta jak vytvořil monopol a poté ceny zvednout. 11.5.2017 13:56
OTÁZKA: Vytykate Uberu nefer soutez. Muzete zde potvrdit, ze v Liftago nemate nikoho v core tymu dlouhodobe na kontrakt tedy stylem svarcsystem? anonym
Ondřej Krátký, spoluzakladatel Liftago - ilustrační snímek. Ondřej Krátký: Dobrý den, Anonym, fígl je v tom, že Liftago není stát, aby tohle kontroloval. Proto ale pracujeme s lincovanými a označenými řidiči taxi, kteří jsou často a běžně kontrolováni. Fandíme ale digitalizaci státu, která by nám přinesla nástroje, kde bychom si online mohli ověřit status řidiče atd. Dnes můžeme snadno ověřit pouze licenci, taxametr, zkoušky a další zjevné věci. Uber se ale vsoučasných podmínkách zoufale potřebuje zbavit jakékoliv regulace sebe jako platformy, která by mu znesnadnila nábor nových a nových řidičů za ty, které ztrácí na nesmyslných finančních podmínkách (nízké ceně a asi 2x vyšší marži než je běžná v taxi). I v současném pozměňováku Uberu k novele zákona nevidím snahu o modernizaci trhu pro všechny, ale pouze zachování statusu quo.. Hezký den, Ondřej 11.5.2017 14:00
OTÁZKA: Dobry den, neposkytl byste nam, ctenarum, slevovy kod na pristi jizdu? :) KuKu
Ondřej Krátký, spoluzakladatel Liftago - ilustrační snímek. Ondřej Krátký: Dobrý den, KuKu, za odvahu a milou drzost posílám promáč "HRDINAKUKU" na drobnou slevu jako gesto, že nejsme úplně špatní taxikáři :-D :-D :-D Pospíchejte, platí jen pro pár lidí. Fajn den #staykuku 11.5.2017 14:02
OTÁZKA: Dnes soud při EU naznačil, že Uber by měl být regulovaný jako taxi. Co si o tom myslíte vy? tazatel
Ondřej Krátký, spoluzakladatel Liftago - ilustrační snímek. Ondřej Krátký: Dobrý den, zatím jde o názor generálního advokáta Evropského soudního dvora, ale považuji to za logické vyústění. My platformy o sobě můžeme říkat, co chceme, ale realita je taková, že zprostředkujeme dopravu. Takže ano, Uber i my bychom měli být regulování jako taxi, ale regulace by se měla modernizovat. To je třeba i vzkaz města Brna Uberu, který nezakázal (to je věc soudu), pouze ho vyzval k dodržování pravidel. Modernizace ale nejde bez souběžné odpovědnosti zprostředkovatelů a platforem. Pokud se to neděje, města musí řešit zahlcování komerční přepravou a konkurenci cenovou konkurenci taxi a MHD, která není prospěšná pro průjezdnost města. My se vlastní odpovědnosti nebráníme, jsme tu doma. 11.5.2017 14:15

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.