Japonská společnost se omluvila za zaměstnance, protahoval si pauzu na oběd

  16:20aktualizováno  16:20
Japonská městská vodárenská společnost se na tiskové konferenci pro média omluvila za to, že jeden z jejích zaměstnanců si opakovaně o pár minut protahoval polední pauzu na oběd. Nadřízení ho potrestali srážkou z platu.
Fast food, Japonsko

Fast food, Japonsko | foto: Profimedia.cz

Čtyřiašedesátiletý pracovník vodárenské společnosti ve městě Kóbe opouštěl svůj stůl tři minuty před začátkem pauzy na oběd, která je na jeho pracovišti mezi 12. a 13. hodinou. Zhruba tři minuty mu totiž trvalo, aby si skočil do nedalekého obchodu pro krabici „bento“, což je oblíbená forma jídla s sebou.

Předčasné pochůzky odhalil nadřízený pohledem z okna, když viděl muže přecházet přes ulici. Zaměstnanec se stejného prohřešku dopustil během sedmi měsíců šestadvacetkrát. Vedení firmy mu vyčítá, že „marnil její čas“. Za trest mu sebrala mzdu za půl dne.

Pracovník porušil zákon o veřejných službách, podle něhož se státní či městští zaměstnanci musí stoprocentně věnovat své práci. „Je nesmírně politováníhodné, že došlo k takovému skandálu. Chtěli bychom vyjádřit naši upřímnou omluvu,“ cituje z prohlášení společnosti deník Daily Mail.

Událost vyvolala poprask na sociálních sítích, kde mnozí uživatelé označili událost za absurdní. Japonská pracovní kultura se od evropské značně liší. Dokládá to i událost z května, kdy se jedna z japonských železničních společností omluvila za to, že její vlak odjel o 25 sekund dřív.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...



Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Další z rubriky

Automatizace v Amazonu selhala. Robot z uchazečů o práci vyřazoval ženy

Ilustrační snímek

V Amazonu vytvořili robota, který měl procházet životopisy uchazečů o práci a filtrovat ty nevhodné. Jenže jak se...

Arkansaský šerif nemá rád Nike a do jejich oblečení navléká zločince

FILE PHOTO: The logo of Nike (NKE) is seen in Los Angeles, California, U.S.,...

Arkansaský šerif údajně nutí vězně, aby se na policejní snímky fotografovali v tričkách značky Nike. Protestuje tím...

Změny klimatu vyženou ceny piva na dvojnásobek, tvrdí vědci

Ilustrační snímek

Pivo se v budoucnu stejně jako čokoláda, káva nebo víno může stát obětí klimatických změn, které povedou až ke...



Najdete na iDNES.cz