„Na naší prodejně na Vypichu máme k dispozici čtyři pokladny Twin Flow. Jsou určené pro větší samoobslužné nákupy zákazníků. Ti buď skenují nákup nebo si na dotykové obrazovce volí jednotlivé produkty,“ uvedla Renata Maierl.
Princip zůstává stejný jako u menších samoobslužných pokladen. Zákazník si sám markuje, sám zaplatí a když tápe, přivolá si obsluhu. Zboží, které naskenuje nebo navolí na dotykové obrazovce (případ například pečiva), pokládá na kontrolní váhu, odkud se přesouvá pomocí pojízdného pásu na druhou stranu pokladny.
V okamžiku, kdy zákazník zaplatí, se uprostřed běžícího pásu vysune přepážka, která oddělí nákup od zboží nově příchozího zákazníka. Tak dokáže pokladna na rozdíl od starší verze obsluhovat dva zákazníky najednou.
Česká republika je první zemí, kde se pokladna testuje. Kaufland je zároveň prvním řetězcem v tuzemsku, který zavádí na všech prodejnách digitální cenovky. Umožňují nejen rychlé a jednoduché přeceňování zboží, ale šetří také práci personálu. Řetězec má cenovky z elektronického papíru na zhruba sedmdesáti prodejnách v úseku ovoce a zelenina a hodlá je rozšířit i do zbývajících třiceti obchodů. Do budoucna se objeví i na pečivu. (více čtěte Éra digitálních cenovek. Jejich většímu rozšíření brání vysoké náklady)
Kaufland není jediný, kdo sází v době nedostatku lidí na automatické odbavení. Samoobslužné pokladny nasazují i ti, kdo se jim dosud vyhýbali, jako je Globus a Penny Market. Objevují se už i v družstevních prodejnách, jako je Coop a Terno. Lidl stojí dál stranou a sází na osobní kontakt s prodavačkami. (čtěte Řetězce rozšiřují samoobslužné pokladny)