VIDEO: Kaufland testuje samoobslužné pokladny pro velké nákupy

  10:31aktualizováno  10:31
Obchodní řetězec Kaufland testuje od května ve své prodejně na pražském Vypichu automatické pokladny nové generace. Připomínají klasické pokladny s pojízdným pásem, ale bez obsluhy. Zákazníci na nich mohou platit také velké nákupy.

„Na naší prodejně na Vypichu máme k dispozici čtyři pokladny Twin Flow. Jsou určené pro větší samoobslužné nákupy zákazníků. Ti buď skenují nákup nebo si na dotykové obrazovce volí jednotlivé produkty,“ uvedla Renata Maierl.

Princip zůstává stejný jako u menších samoobslužných pokladen. Zákazník si sám markuje, sám zaplatí a když tápe, přivolá si obsluhu. Zboží, které naskenuje nebo navolí na dotykové obrazovce (případ například pečiva), pokládá na kontrolní váhu, odkud se přesouvá pomocí pojízdného pásu na druhou stranu pokladny.

V okamžiku, kdy zákazník zaplatí, se uprostřed běžícího pásu vysune přepážka, která oddělí nákup od zboží nově příchozího zákazníka. Tak dokáže pokladna na rozdíl od starší verze obsluhovat dva zákazníky najednou.

Česká republika je první zemí, kde se pokladna testuje. Kaufland je zároveň prvním řetězcem v tuzemsku, který zavádí na všech prodejnách digitální cenovky. Umožňují nejen rychlé a jednoduché přeceňování zboží, ale šetří také práci personálu. Řetězec má cenovky z elektronického papíru na zhruba sedmdesáti prodejnách v úseku ovoce a zelenina a hodlá je rozšířit i do zbývajících třiceti obchodů. Do budoucna se objeví i na pečivu. (více čtěte Éra digitálních cenovek. Jejich většímu rozšíření brání vysoké náklady)

Kaufland není jediný, kdo sází v době nedostatku lidí na automatické odbavení. Samoobslužné pokladny nasazují i ti, kdo se jim dosud vyhýbali, jako je Globus a Penny Market. Objevují se už i v družstevních prodejnách, jako je Coop a Terno. Lidl stojí dál stranou a sází na osobní kontakt s prodavačkami. (čtěte Řetězce rozšiřují samoobslužné pokladny)

Autoři: ,


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

KVÍZ: Proč chyběl v Československu toaletní papír a kde byste našli Baťov?

Peníze

České a slovenské hospodářství prošlo za posledních sto let etapami bouřlivého rozvoje i zaostávání. Děti dnes už...

Další z rubriky

GLOSA: Při nákupu bez plastu přijdete nejméně o čtyři pětiny věcí

Členové Autonomní skupiny aktivistů proti plastu (ASAPP) polepili v jednom z...

Nakupovat „bez plastu“ jde už dnes. Jen se zákazník musí smířit s tím, že při výběru přijde o dobré čtyři pětiny věcí a...

TEST DNES: Neutrácejte zbytečně, školákům stačí pero za pár korun

Ilustrační snímek

Na dětech se nemá šetřit, to je svatá pravda, ale ani není potřeba kupovat do první třídy plnicí pero za stovky korun....

TEST DNES: Úplné výsledky testu psacích potřeb pro prvňáčky

Ilustrační snímek

MF DNES otestovala čtrnáct inkoustových per a rollerů. Vybrali jsme takové psací potřeby, které výrobci nebo prodejci...



Najdete na iDNES.cz