Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Kultovní reklamy: Filmař odskočil od Bonda k pivu. Spot stál 46 milionů

  13:56aktualizováno  13:56
Dlouhé měsíce natáčení a počítačových úprav stály za to. Pivo Guinness reklamou s neobvyklým názvem noitulovE, která v roce 2006 získala ve světě třicet cen, naplnilo obsah motta své kampaně Čekat se vyplatí. Spot zvýšil prodeje a pomohl sesadit z britského pivního trůnu rivala Stellu Artois.

Tři mladí Britové usrknou v londýnském pubu piva a spustí řetězec událostí. Stávají se součástí rychlého sledu situací, v evoluci pozpátku absolvují přerod z Homo sapiens sapiens přes neandrtálce, ptáky až k obojživelníkům. Ti se „plácnou“ k louži, ze které podobně jako o 500 milionů let později usrknou. Jen s výrazem znechucení.

Guinness dlohodobě stavěl na kreativním konceptu „Good things come to those who wait“ (v překladu „na dobré věci se vyplatí počkat“). Ten v reklamě noitulovE (obráceně Evolution) přivedl k dokonalosti.

Seriál Kultovní reklamy

Redakce iDNES.cz každou středu a pátek připomíná zajímavé reklamy ze světa i z domova.

„Značka Guinness a její reklamní agentura dokázala tento koncept po několik let naplňovat vždy jiným a originálním provedením. Jedním z vrcholů se stal právě spot noitulovE, který tuto poměrně jednoduchou základní myšlenku opět pojal jinak - jako čekání přes celou evoluci. Spot má především skvěle vybranou hudbu, mistrovské tempo a střih,“ říká kreativní ředitel agentury Konektor Martin Charvát.

Čekání je u piva Guinness základním předpokladem. Stout sycený dusíkem s velmi jemnou pěnou a takzvaným lavinovým efektem zvolna stoupá ode dna sklenice a musíte si počkat, než se usadí na hladině.

Spot na sebe v roce 2006 strhl větší pozornost než kterákoliv jiná reklama. Získal přes třicet cen, mimo jiné Grand Prix na festivalu v Cannes, cenu Clio nebo Golden Shark. „Není to jen velká, ale perfektní reklama,“ vychválil spot magazín Advertising Age. Ocenil zejména produkci, vtip a trefné zdůraznění identity značky.

Reklama byla navíc účinná. Zatímco britský trh s pivem meziročně klesl o 0,4 procenta, Guinness rostl o 3,6 procenta. Hodnota akcií stoupla na rekord a pivovar sesadil z pozice lídra britského trhu Stellu Artois. Společnost Diageo, která Guinness vyrábí, úspěch částečně přičítala právě reklamě noitulovE.

Dvě stě obojživelníků ze Singapuru

Na spotu se podílela řada ostřílených tvůrců. Realizaci měla na svých bedrech agentura Abbott Mead Vickers BBDO, která disponovala štědrým rozpočtem 1,3 milionu liber (téměř 46 milionů korun při dnešním kurzu).

Režijní taktovku držel Daniel Kleinman, filmový a hudební režisér, který stojí například za úvodními sekvencemi několika filmů o Jamesi Bondovi. Kleinman má na svém kontě také videoklipy pro Madonnu či Fleetwood Mac, i úspěšné reklamy pro Levis nebo Durex (oceněnou reklamu na Levis jsme připomněli zde).

V reklamě, která se částečně natáčela i na Islandu, zazněla píseň The Rhytm od Life od amerického zpěváka a baviče Sammyho Davise mladšího. Poslední scénka se třemi obojživelníky padajícími vedle louže se točila celé odpoledne. Do studia k tomu účelu bylo posláno 200 obojživelníků až ze Singapuru.

Postprodukci, jež trvala tři a půl měsíce, zajišťovalo oscarové studio Framestore. Výslednou práci dozoroval William Bartlett, který stál za vizuálními efekty dokumentu BBC Putování s dinosaury. Animační tým tvořilo 24 lidí.

Autor:



Nejčtenější

Diesely nikdo nechce. V britských automobilkách hrozí masivní propouštění

(Ilustrační snímek)

Pracovníci automobilového průmyslu ve Velké Británii mají důvod k obavám. Snaha o ukončení provozu dieselových vozidel...

Brity pobouřila cibule v plastu z Lidlu. Mayová vyhlásila odpadu válku

Lidl začal prodávat loupané cibule v plastu. Zákazníci krok kritizují.

Britové na sociálních sítích kritizují diskontní řetězec Lidl za to, že začal prodávat loupanou cibuli v plastových...



PŘEHLEDNĚ: Bankovní účty pod kontrolou. Startuje revoluce v bankovnictví

internetové bankovnictví, platba, internet, účet, banka, počítač, peníze

Bankovní trh se o víkendu výrazně promění. V sobotu totiž začíná platit nový zákon o platebním styku, který finančním...

Spodničkáři Jejího Veličenstva přišli o licenci. Kvůli pikanteriím v knize

Britská královna Alžběta II. na garden party v zahradách Buckinghamského paláce...

Společnost Rigby & Peller měla výsadní postavení – dodávala luxusní spodní prádlo přímo do Buckinghamského paláce. S...

Rasistická kampaň H&M má dohru. Řetězec zavírá obchody v Jižní Africe

Rasistická reklama společnosti H&M.

Reklama švédské oděvní společnosti H&M s černošským chlapcem v mikině „nejhustší opice v džungli“ vyvolala v Jižní...

Další z rubriky

Hüner pokračuje v čistkách. Marketingový expert ČSSD končí ve vedení ČEPS

Vítězslav Kulich

Ministr průmyslu a obchodu Tomáš Hüner (za ANO) odvolal z představenstva provozovatele energetické přenosové soustavy...

Ceny bytů rapidně vzrostly. Za cenu jednoho v Praze jich v Ústí koupíte osm

(Ilustrační snímek)

Ceny bytů v Česku za tři roky zdražily o čtvrtinu. Průměrná cena za byt o výměře 65 metrů čtverečních se vyšplhala...

Vláda navrhla na nového šéfa ČSÚ dosavadního místopředsedu Rojíčka

Předseda Českého statistického úřadu Marek Rojíček

Vláda schválila jmenování Marka Rojíčka novým předsedou Českého statistického úřadu. Nyní o něm rozhodne prezident...

Najdete na iDNES.cz