Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Kultovní reklamy: Filmař odskočil od Bonda k pivu. Spot stál 46 milionů

  13:56aktualizováno  13:56
Dlouhé měsíce natáčení a počítačových úprav stály za to. Pivo Guinness reklamou s neobvyklým názvem noitulovE, která v roce 2006 získala ve světě třicet cen, naplnilo obsah motta své kampaně Čekat se vyplatí. Spot zvýšil prodeje a pomohl sesadit z britského pivního trůnu rivala Stellu Artois.

Tři mladí Britové usrknou v londýnském pubu piva a spustí řetězec událostí. Stávají se součástí rychlého sledu situací, v evoluci pozpátku absolvují přerod z Homo sapiens sapiens přes neandrtálce, ptáky až k obojživelníkům. Ti se „plácnou“ k louži, ze které podobně jako o 500 milionů let později usrknou. Jen s výrazem znechucení.

Guinness dlohodobě stavěl na kreativním konceptu „Good things come to those who wait“ (v překladu „na dobré věci se vyplatí počkat“). Ten v reklamě noitulovE (obráceně Evolution) přivedl k dokonalosti.

Seriál Kultovní reklamy

Redakce iDNES.cz každou středu a pátek připomíná zajímavé reklamy ze světa i z domova.

„Značka Guinness a její reklamní agentura dokázala tento koncept po několik let naplňovat vždy jiným a originálním provedením. Jedním z vrcholů se stal právě spot noitulovE, který tuto poměrně jednoduchou základní myšlenku opět pojal jinak - jako čekání přes celou evoluci. Spot má především skvěle vybranou hudbu, mistrovské tempo a střih,“ říká kreativní ředitel agentury Konektor Martin Charvát.

Čekání je u piva Guinness základním předpokladem. Stout sycený dusíkem s velmi jemnou pěnou a takzvaným lavinovým efektem zvolna stoupá ode dna sklenice a musíte si počkat, než se usadí na hladině.

Spot na sebe v roce 2006 strhl větší pozornost než kterákoliv jiná reklama. Získal přes třicet cen, mimo jiné Grand Prix na festivalu v Cannes, cenu Clio nebo Golden Shark. „Není to jen velká, ale perfektní reklama,“ vychválil spot magazín Advertising Age. Ocenil zejména produkci, vtip a trefné zdůraznění identity značky.

Reklama byla navíc účinná. Zatímco britský trh s pivem meziročně klesl o 0,4 procenta, Guinness rostl o 3,6 procenta. Hodnota akcií stoupla na rekord a pivovar sesadil z pozice lídra britského trhu Stellu Artois. Společnost Diageo, která Guinness vyrábí, úspěch částečně přičítala právě reklamě noitulovE.

Dvě stě obojživelníků ze Singapuru

Na spotu se podílela řada ostřílených tvůrců. Realizaci měla na svých bedrech agentura Abbott Mead Vickers BBDO, která disponovala štědrým rozpočtem 1,3 milionu liber (téměř 46 milionů korun při dnešním kurzu).

Režijní taktovku držel Daniel Kleinman, filmový a hudební režisér, který stojí například za úvodními sekvencemi několika filmů o Jamesi Bondovi. Kleinman má na svém kontě také videoklipy pro Madonnu či Fleetwood Mac, i úspěšné reklamy pro Levis nebo Durex (oceněnou reklamu na Levis jsme připomněli zde).

V reklamě, která se částečně natáčela i na Islandu, zazněla píseň The Rhytm od Life od amerického zpěváka a baviče Sammyho Davise mladšího. Poslední scénka se třemi obojživelníky padajícími vedle louže se točila celé odpoledne. Do studia k tomu účelu bylo posláno 200 obojživelníků až ze Singapuru.

Postprodukci, jež trvala tři a půl měsíce, zajišťovalo oscarové studio Framestore. Výslednou práci dozoroval William Bartlett, který stál za vizuálními efekty dokumentu BBC Putování s dinosaury. Animační tým tvořilo 24 lidí.

Autor:



Nejčtenější

Sexistické prasátečko mají souložící poradkyně a výcuc odpadu. Urážejí ženy

Snaživá sekretářka v podání Free Radio. Veřejnost v soutěži Sexistické...

Bankovní poradkyně Lenka poslušně souložící na stole za svou cestou k úspěchu. A také pohled na ženu sedící na toaletě...

Škoda je Popelkou Volkswagenu. O superb přijdeme, říká šéf odborářů

Škoda Superb Black Crystal

Podle odborového předáka největší tuzemské automobilky je to už jasné. Škodovka přijde o superb, vlajková loď firmy s...



Zlatá neděle bude se staženými výlohami. Obchody teď posilují výprodeje

Vlna povánočních slev 28.prosince v Plzni

Blíží se Černý pátek a s ním největší výprodejová akce roku. Z marketingového a obchodního hlediska je pro prodejce...

Musk tratí na autech každou minutu 8 tisíc dolarů. Může mu to zlomit vaz

Elon Musk, šéf automobilky Tesla, představuje nový elektrický roadster

Výroba klíčového vozu společnosti Tesla s názvem Model 3 nabrala tři měsíce zpoždění. Firmu drží nad vodou investoři,...

Zaměstnanci Amazonu udávají nadřízené. Nejaktivnější mohou vyhrát dron

(Ilustrační snímek)

Vedení francouzské divize Amazonu vymyslelo kontroverzní soutěžní hru. Zaměstnanci skladu amerického internetového...



Další z rubriky

Na letišti už žádné hamburgery. Namísto McDonald’s bude v Ruzyni KFC

KFC

Tam, kde si lidé ještě donedávna kupovali hamburgery od fast foodové společnosti McDonald’s, bude od poloviny prosince...

Černý pátek je větší. Ale obchody vyprodávají neatraktivní věci, míní expert

Černý pátek prodejní akce

Černého pátku využívají čeští prodejci k tomu, aby se zbavili neatraktivního zboží, tvrdí ředitel Marketingového...

Rozbijte prasátka a pošlete mince zpět do oběhu, vyzývá centrální banka

Ilustrační snímek

Dvacet čtyři vlaků, každý s dvaceti plnými vagony mincí o váze dvacet tun. Tolik mezi lidmi „obíhá“ dvoukorun,...



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.