Stavbu nové dráhy podporuje drtivá většina poslanců, mnohým se ale nelíbí znění zákona.
Návrh vypracovala šestice poslanců ČSSD, KSČM a unionista Robert Vokáč. Veškeré stavby rozšiřující letiště chtějí zařadit do projektů, které jsou ve veřejném zájmu. To znamená, že majitelé pozemků, na kterých se bude stavět, mohou být vyvlastněni.
Proti předloze se postavila i vláda. Kabinetu se nelíbí, že předloha nepřiměřeným způsobem krátí lhůty pro rozhodování ve správních řízení.
Autoři předlohy tvrdí, že s ohledem na nezbytnost rozšíření letiště je potřeba zabránit spekulativním obchodům s pozemky, na kterých má dráha stát. Zhruba sedmdesát procent pozemků je už pod kontrolou České správy letišť.
Bývalý ministr dopravy Jaromír Schling, který je jedním z autorů předlohy, tvrdí, že se získáním zbylých třiceti procent budou problémy. Těm chce čelit právě zařazením nové dráhy mezi stavby ve veřejném zájmu.
Současný ministr dopravy Milan Šimonovský návrh svého předchůdce podporuje. Naznačil, že stát zatím prohrává boj o čas se spekulanty, kteří podle něj skupují pozemky ve velkém. "Teď je možnost tímto zákonem tuto spekulativní činnost omezit a spekulantům říci, že vsadili na nesprávnou kalkulaci," řekl Milan Šimonovský.
Česká správa letišť upozornila v červenci na to, že současná dráha omezuje kapacitu letiště a je proto nutné vybudovat zhruba za sedm miliard korun další dráhu. "Pokud všechno dobře půjde, mohlo by se začít stavět v roce 2007," řekl bývalý šéf České správy letišť Martin Kačur. Sloužit by mohla začít o dva roky později. - více zde