Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Český Lidl se distancuje od německé centrály. Zasadí se o změnu, vzkázal

  16:11aktualizováno  16:11
Na kauzu obchodního řetězce Lidl, který ze svých produktů vymazal kříže z řeckých kostelů na ostrově Santorini, reagovala oficiálním stanoviskem i česká pobočka obchodního řetězce. Ta se od reklamních letáků distancuje a ukazuje směrem na německou centrálu.

Lidl vymazal kříže z řeckých kostelů | foto: iDNES.cz

„Všechny zákazníky tímto ujišťujeme, že všechny jejich reakce a komentáře bereme velmi vážně. Zastáváme názor, že i v globalizovaném světě je potřeba, aby mezinárodní společnosti vnímaly kulturní, náboženské i jiné aspekty jednotlivých zemí a vážily si jich. (...) Zasadíme se o to, aby tato kritika byla při tvorbě reklamních materiálů a obalů zohledněna,“ uvedl Lidl v pondělí v tiskovém prohlášení.

Aktivisté v hábitech a s křížem „žehnali zboží“ v prodejnách Lidl

Společnost dodala, že podněty předá mezinárodní centrále v Německu. Do budoucna slíbila, že se zasadí o to, aby v posledních dnech skloňovaná kritika byla při tvorbě reklamních materiálů a obalů zohledněna.

„V souvislosti s reakcemi na reklamní materiály a obaly výrobků prodávaných v prodejnách Lidl v rámci tematické akce ‚Řecký týden‘ oficiálně prohlašujeme, že tým v České republice se na tvorbě uvedeného designu nepodílel,“ sdělila česká pobočka Lidlu a zopakovala, že obaly vytvořil mezinárodní reklamní tým a jsou jednotné pro všechny země, ve kterých obchodní řetězec působí.

Rozhořčení zákazníci chtějí bojkotovat nákupy

Kauza začala na konci prázdnin. Německý řetězec Lidl ve všech svých evropských prodejnách inzeroval v týdnu od 28.8. do 3.9 "Řecký týden“. Jako ilustrační podklad letáku a produktů si vybral fotografii známého řeckého ostrova Santorini a jeho typickou modro-bílou scenérii, která mimo jiné vyobrazuje i jeden z největších a nejznámějších tamních kostelů - Kostel svatého kříže. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Lidl ale z kostelů na obrázcích umazal kříže.

Fotogalerie

Na marketingový přešlap Lidlu upozornila na svém zpravodajském webu belgická televize RTL, které dal tip jeden z naštvaných zákazníků (psali jsme zde). Zpráva ztrhla vlnu rozhořčení napříč celou Evropou. Kostely bez křížů se ale objevují na výrobcích Lidlu ale už několik let, na internetu jsou ale k dohledání reklamní letáky z roku 2013, kde už některé výrobky kříže na kostelech rovněž nemají.

Část pobouřených zákazníků na oficiálním facebookovém profilu společnosti hrozí, že přestane v Lidlu nakupovat nebo v řetězci minimalizuje své útraty.

Lidl nejdříve uvedl, že důvodem bylo zachování politické a náboženské neutratily. Zákazníkům se omluvil s tím, že rozhodně nechtěl nikoho urazit ani popírat historickou realitu. „Jsme českou společností, a proto považujeme za důležité kromě naší omluvy zdůraznit, že při všech našich obchodních činnostech jsme vždy ctili a respektovali české historické dědictví, tradice, kulturu i náboženskou identitu a takto se budeme chovat i nadále,“ prohlásil Lidl. Později dodal, že je to práce mezinárodního týmu.

Je podle vás zdůvodnění Lidlu dostatečně?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 11. září 2017. Anketa je uzavřena.

Ne 6876
Ano 566

Na kauzu s umazanými kříži reagoval i například ministr zemědělství Marian Jurečka, kterému přijde jednání Lidlu pokrytecké (psali jsme zde). „Pokud lákají zákazníka na řecký týden a používají pro tuto kampaň fotografie kostelů, ke kterým symbol kříže tisíce let patří, pak nechápu, proč takový symbol umazávají,“ uvedl český ministr v reakci na svém profilu na Facebooku.

Letos je to už druhá kauza s reklamní kampaní, která Lidl potrápila. Na začátku roku obchodní řetězec bojoval s negativními reakcemi na svůj akční leták, ve kterém použil modela tmavé pleti (více o kauze černošského modela zde a rozhovor s ním zde).

Rozstřel: Martha Elefteriadu a Robert Němec: Urazil Lidl Řeky?

Autor:



Nejčtenější

Prodavači jsou dražší než vysokoškoláci. Anomálie však dlouho nevydrží

(ilustrační snímek)

Současný trh práce zažívá anomálie v odměňování. Kdo hledá práci, může si u dané firmy říct víc, než mají stávající...

Problémy vyřešíme, chce to ale čas, říká finanční ředitel Kauflandu

Finanční ředitel Kauflandu Jan Stupka obsluhoval zákazníky u pokladny na...

Finanční ředitel Kauflandu Jan Stupka (54) působí v tomto německém obchodním řetězci, kde je zvykem rozhovory...



Na jižní Moravě jsou vyšší mzdy než v Praze. Firmy si přetahují lidi

Ilustrační snímek

Platy na jižní Moravě jdou do extrému, firmy totiž dorovnávají nejvyšší platy konkurentů. Hospodářská komora před...

Motýlí efekt a duha na českých bankovkách. Podívejte se na nové prvky

Státní tiskárna cenin představila nové ochranné prvky, které budou na...

Státní tiskárna cenin slaví devadesát let od svého vzniku. Významné jubileum spojila s unikátní výstavou cenin, kde má...

Hladové české firmy posílí tisíc Filipínců, pracantů s dobrou angličtinou

Filipínský dělník

Do Česka má letos prostřednictvím vládního programu na zaměstnávání cizinců přijet tisíc Filipínců. Budou vítanou...

Další z rubriky

Čechům chutnají biopotraviny čím dál víc, předloni za ně dali 2,5 miliardy

Byznys s biopotravinami v Česku dál roste. Lidé za ně v roce 2016 utratili 2,55 miliardy korun, obrat firem přesáhl...

Hladové české firmy posílí tisíc Filipínců, pracantů s dobrou angličtinou

Filipínský dělník

Do Česka má letos prostřednictvím vládního programu na zaměstnávání cizinců přijet tisíc Filipínců. Budou vítanou...

Na STK se čeká dlouhé hodiny, Ťok chce kontroly svěřit i autoservisům

Předseda profesní komory STK Michal Cuc ze Mstišova u Teplic (16. dubna 2018)

Před stanicemi Státní technické kontroly se po celém Česku tvoří kvůli přísnějším pravidlům dlouhé fronty. Některé...

Najdete na iDNES.cz