Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Český Lidl se distancuje od německé centrály. Zasadí se o změnu, vzkázal

  16:11aktualizováno  16:11
Na kauzu obchodního řetězce Lidl, který ze svých produktů vymazal kříže z řeckých kostelů na ostrově Santorini, reagovala oficiálním stanoviskem i česká pobočka obchodního řetězce. Ta se od reklamních letáků distancuje a ukazuje směrem na německou centrálu.

Lidl vymazal kříže z řeckých kostelů | foto: iDNES.cz

„Všechny zákazníky tímto ujišťujeme, že všechny jejich reakce a komentáře bereme velmi vážně. Zastáváme názor, že i v globalizovaném světě je potřeba, aby mezinárodní společnosti vnímaly kulturní, náboženské i jiné aspekty jednotlivých zemí a vážily si jich. (...) Zasadíme se o to, aby tato kritika byla při tvorbě reklamních materiálů a obalů zohledněna,“ uvedl Lidl v pondělí v tiskovém prohlášení.

Aktivisté v hábitech a s křížem „žehnali zboží“ v prodejnách Lidl

Společnost dodala, že podněty předá mezinárodní centrále v Německu. Do budoucna slíbila, že se zasadí o to, aby v posledních dnech skloňovaná kritika byla při tvorbě reklamních materiálů a obalů zohledněna.

„V souvislosti s reakcemi na reklamní materiály a obaly výrobků prodávaných v prodejnách Lidl v rámci tematické akce ‚Řecký týden‘ oficiálně prohlašujeme, že tým v České republice se na tvorbě uvedeného designu nepodílel,“ sdělila česká pobočka Lidlu a zopakovala, že obaly vytvořil mezinárodní reklamní tým a jsou jednotné pro všechny země, ve kterých obchodní řetězec působí.

Rozhořčení zákazníci chtějí bojkotovat nákupy

Kauza začala na konci prázdnin. Německý řetězec Lidl ve všech svých evropských prodejnách inzeroval v týdnu od 28.8. do 3.9 "Řecký týden“. Jako ilustrační podklad letáku a produktů si vybral fotografii známého řeckého ostrova Santorini a jeho typickou modro-bílou scenérii, která mimo jiné vyobrazuje i jeden z největších a nejznámějších tamních kostelů - Kostel svatého kříže. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Lidl ale z kostelů na obrázcích umazal kříže.

Fotogalerie

Na marketingový přešlap Lidlu upozornila na svém zpravodajském webu belgická televize RTL, které dal tip jeden z naštvaných zákazníků (psali jsme zde). Zpráva ztrhla vlnu rozhořčení napříč celou Evropou. Kostely bez křížů se ale objevují na výrobcích Lidlu ale už několik let, na internetu jsou ale k dohledání reklamní letáky z roku 2013, kde už některé výrobky kříže na kostelech rovněž nemají.

Část pobouřených zákazníků na oficiálním facebookovém profilu společnosti hrozí, že přestane v Lidlu nakupovat nebo v řetězci minimalizuje své útraty.

Lidl nejdříve uvedl, že důvodem bylo zachování politické a náboženské neutratily. Zákazníkům se omluvil s tím, že rozhodně nechtěl nikoho urazit ani popírat historickou realitu. „Jsme českou společností, a proto považujeme za důležité kromě naší omluvy zdůraznit, že při všech našich obchodních činnostech jsme vždy ctili a respektovali české historické dědictví, tradice, kulturu i náboženskou identitu a takto se budeme chovat i nadále,“ prohlásil Lidl. Později dodal, že je to práce mezinárodního týmu.

Je podle vás zdůvodnění Lidlu dostatečně?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 11. září 2017. Anketa je uzavřena.

Ne 6876
Ano 566

Na kauzu s umazanými kříži reagoval i například ministr zemědělství Marian Jurečka, kterému přijde jednání Lidlu pokrytecké (psali jsme zde). „Pokud lákají zákazníka na řecký týden a používají pro tuto kampaň fotografie kostelů, ke kterým symbol kříže tisíce let patří, pak nechápu, proč takový symbol umazávají,“ uvedl český ministr v reakci na svém profilu na Facebooku.

Letos je to už druhá kauza s reklamní kampaní, která Lidl potrápila. Na začátku roku obchodní řetězec bojoval s negativními reakcemi na svůj akční leták, ve kterém použil modela tmavé pleti (více o kauze černošského modela zde a rozhovor s ním zde).

Rozstřel: Martha Elefteriadu a Robert Němec: Urazil Lidl Řeky?

Autor:


Nejčtenější

Máma se synem zašpuntovali víno kondomem, nápad jim vydělává miliony

Balení vinných kondomů.

Jistě jste už někdy ztratili špunt od lahve a dumali, jak situaci vyřešit. Američanka Laura Bartlettová se svým synem...

PŘEHLEDNĚ: Lidé špatně odhadují platy. Podívejte se, komu by přidali

Ilustrační snímek

Nejvíc platově podhodnoceni jsou učitelé, sociální pracovníci a zdravotní sestry, naopak přiměřený plat berou praktičtí...



Lidé se stěhují do okolí měst, každé ráno pak tráví v autech v kolonách

Stávka na francouzské železnici nahnala více lidí do aut. V Paříži se tvoří...

Kvůli vysokým cenám bydlení ve městech roste poptávka po nemovitostech v jejich okolí. „Evidujeme meziroční růst zájmu...

Makléř si myslel, že pracuje v demoverzi, teď žádá vyplatit miliony eur

Harouna M Traore

Francouzský obchodník na burze žaluje makléřskou firmu Valbury Capital. Žádá, aby mu vyplatila 10 milionů eur, které...

Startup chce prorazit s pánským vibrátorem. Líbil se víc než Apple Watch

Pánský vibrátor Tenuto

Startup MysteryVibe chce změnit vnímání sexu. Podle firmy se totiž sex stává spíše součástí wellness. Kromě tomu...

Další z rubriky

Úředníci doporučovali nevidomým levnější pomůcky, spor s firmou vyhráli

Ilustrační snímek

Po téměř čtyřech letech sporu mezinárodní arbitři rozhodli. Český stát nemusí firmě podnikatele Jana Buchala zaplatit...

Vetešnictví skomírají, ale po některých věcech je stále sháňka

Známé vetešnictví na Újezdě zavírá.

Po revoluci se s vetešníky roztrhl pytel. Poměrně jednoduchý byznys lákal podnikatele na lehce vydělané peníze. Tento...

Číňané na ústupu, CEFC se zbavila podílu v cestovce Canaria Travel

Sídlo čínské společnosti CEFC v Šanghaji

Čínská skupina CEFC se zbavila svého 49,99procentního podílu v cestovní kanceláři Canaria Travel, který loni v říjnu...

Najdete na iDNES.cz