Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Uber i my bychom měli být regulováni jako taxi, říká zakladatel Liftago

  8:40aktualizováno  14:45
Mobilní aplikace, přes které si lze sjednat individuální dopravu, jsou stále relativně nové a právní úprava k nim se teprve formuje. Podle Ondřeje Krátkého, spoluzakladatele platformy Liftago, by měli být alternativní přepravci regulováni podobně jako klasická taxislužba. Zákony je však zároveň potřeba modernizovat, řekl Krátký v on-line rozhovoru se čtenáři.

Ondřej Krátký, spoluzakladatel Liftago. | foto: Liftago

Liftago, hlavní český konkurent amerických alternativních taxislužeb, spolupracuje na rozdíl od platforem Uber a Lyft pouze s certifikovanými řidiči. Dva roky starý startup již na konci loňského podzimu oznámil expanzi na trhy v západní Evropě. Ta je však momentálně u ledu.

Spoluzakladatel firmy Ondřej Krátký se chce dle svých slov nyní soustředit na firemní klientelu. Mění se navíc i zákony přepravních služeb. V budoucnu plánuje napojení na další přepravní služby jako je sdílení kol či aut, řekl v rozhovoru.

Jak se mění trh taxi služeb? Odpovídal Ondřej Krátký

On-line rozhovor čtenářů se spoluzakladatelem služby Liftago

Vyjádřil se také ve smyslu, že alternativní taxislužby by neměly mít úplnou volnost, ale měly by být regulovány stejně jako klasické taxíky. Obdobně se ve čtvrtek vyjádřil také generální advokát Soudního dvora EU (více čtěte zde).

„Uber i my bychom měli být regulování jako taxi, ale regulace by se měla modernizovat. To ale nejde bez souběžné odpovědnosti zprostředkovatelů a platforem. Pokud se to neděje, města musí řešit zahlcování komerční přepravou a konkurenci cenovou konkurenci taxi a MHD, která není prospěšná pro průjezdnost města,“ napsal Krátký.

Krátký souhlasí s modernizací, která by neměla proběhnout bez současného zavedení odpovědnosti platforem, za zbytečné považuje třeba zkoušky taxikářů z místopisu. „Pokud se bude deregulovat neodpovědně, budeme za dva roky řešit ucpání měst řidiči, kteří si chtějí vydělávat a nahrazují MHD, kterému konkurují. To se děje teď v San Franciscu a je to špatně,“ dodal.

Liftago se svým principem liší i od zavedených konkurentů, jakými jsou Uber nebo Lyft, tím, že využívá již existující dopravní kapacitu, kterou jsou stávající řidiči taxi vozů, a také přístupem volného trhu, kdy cenu nestanovuje Liftago, ale poskytovatel přepravy (cena se pak pohybuje na základě střetu nabídky a poptávky).

Do on-line rozhovoru jsme jako protistranu zvali i generálního ředitele Uber pro Českou republiku a Slovensko Tomáše Peťovského, ten však pozvání odmítl. Vzhledem ke čtvrtečnímu oznámení advokáta Soudu Evropské unie o možném zařazení platformy Uber do kategorie přepravních služeb (více zde), na dotazy čtenářů nebude odpovídat ani dodatečně.

Autor:


Nejčtenější

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...



ČSA se vracejí do minulosti. Aerolinky vymění flotilu airbusů za boeingy

Ilustrační snímek

České aerolinie čeká během následujících měsíců velká výměna provozovaných letadel. Do dvou let mají ve flotile...

Mám obavu, že přijde nová světová hospodářská krize, varuje Zeman

Prezident Miloš Zeman při setkání se zástupci německých firem, které investují...

Prezident Miloš Zeman se obává další světové hospodářské krize. Podle něj za každou takovou krizí stojí „blbost...

Konec čerstvého jídla na černém tácku. Lidl končí se škodlivým plastem

Nová prodejna v Berouně se otevře v následujících týdnech.

Maloobchodní řetězec Lidl se ve Velké Británii zavázal, že přestane používat černý plast, do kterého balí ovoce a...

Další z rubriky

Jiný úřad, jiná pravidla. Část billboardů u dálnic možná bourání unikne

Billboardy u českých dálnic v pondělí hromadně změnily svůj obsah, nově na nich...

Část billboardů u silnic a dálnic možná unikne bourání, které vyžaduje rok stará novela zákona o provozu na pozemních...

Plavba 21. století: dvoupatrové apartmány a panoramatický výhled na oceán

Nová výletní loď Celebrity Edge je pro 2900 pasažérů, vyplout by měla poprvé v...

Dvoupatrové apartmány s bazénem, výsuvná terasa a „létající restaurace“, která se pohybuje po obvodu paluby. Výletní...

V Nizozemsku otevřeli plastovou cyklostezku. Z plastů mohou být i silnice

V Nizozemsku mají první cyklostezku z plastů. V budoucnu se stejnou technologií...

Plasty, které zamořují oceány, našly nové využití. Tři nizozemské firmy z nich postavily vůbec první plastovou...



Najdete na iDNES.cz