Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Makro se uzavírá malým nákupům

  14:27aktualizováno  14:27
Největší český obchodník podle tržeb, společnost Makro, trochu znepříjemní život svým zákazníkům. Už teď je možné ve velkoobchodní prodejně nakupovat jen s firemní kartou. O tu ale mohou zákazníci, kteří do Makra nechodí pravidelně, snadno přijít.
Makro se zbavuje malých zákazníků. Ilustrační foto

Makro se zbavuje malých zákazníků. Ilustrační foto | foto: Lenka HamšíkováMF DNES

Od února do dubna zavádí společnost Makro Cash and Carry testovací projekt v Ústí nad Labem a také ve slovenské Nitře, kde společnost vlastní síť Metro. Pokud zákazník utratí během tří měsíců méně než 1000 korun bez DPH, může o členskou kartu přijít. To platí i v případě, pokud do obchodu během této doby nepřijde. Na Slovensku se podle internetového portálu Pravda.sk jedná o 1500 Sk. 

Kromě toho firma zavádí i registrační poplatek na kartu pro nové zákazníky. Ten bude v obou zemích činit 100 Kč/Sk bez DPH. Dosud kartu dostal zadarmo každý majitel živnostenského listu, který si o to požádal.

Makro ale upozorňuje, že se nejedná o plošnou změnu. Alespoň zatím. O tom, zda se ze dvou center rozšíří i na další pobočky, se rozhodne až po skočení projektu, který má trvat tři měsíce. 

"Chceme se zaměřit na profesionální zákazníky hlavně z řad malých a středních podnikatelů. Není cílem, aby zboží z Metra (v ČR Makra) končilo přímo v domácnostech," uvedla mluvčí společnosti Markéta Světlíková pro slovenský portál Pravda.sk. Dodala, že společností oslovení odborníci považují částku 1 000 Kč za tak nízkou, že z řad zákazníků vyloučí jen ty, kteří nepodnikají.

Zlatí si přijdou na své
Naopak na své si podle Pravdy přijdou tzv. "zlatí zákazníci", kteří v obchodě měsíčně nechají desetitisíce. Jsou to většinou majitelé malých prodejen s potravinami nebo restaurací. Těmto lidem je například přizpůsobena pracovní doba, kdy mohou v Makru nakupovat.  Majitelů zlatých karet není mnoho.

Například na Slovensku je to asi jedno procento. Jejich podíl na celkových tržbách je ale nesrovnatelně vyšší - zhruba třetinový, uvedla Pravda.

Velkoobchod má na Slovensku pět, v Česku dvanáct prodejen. Podle tržeb se v Česku drží na špici mezi velkými řetězci. Loni tu jeho zákazníci utratili 37,5 miliardy.  - více zde

"Za zavedením přísnějších podmínek mohou dva důvody - donutit členy Metro klubu, aby zvýšili objem nákupů a snížit náklady na administrativu. Řetězec má totiž náklady na každého zákazníka při vystavovaní karet, jejich evidenci, rozesílání letáků - ať zákazník nakonec v obchodě utrácí, nebo ne. Metro tak vyčistí zákaznickou základnu, protože tam často v malém nakupuje i rodina," citovala Pravda analytika agentury Terno Ľubomíra Drahovského.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační foto
Vajec je tak málo, že se prodávají v aukcích. Zdraží až na 6 korun

Vejce v obchodech začínají zdražovat. V příštích týdnech může stát jedno vejce 5 až 6 korun. Na trhu je jich takový nedostatek, že producenti začali prodávat...  celý článek

Vítězem regionálního kola soutěže EY Podnikatel roku se ve Zlínském kraji stal...
České firmy chtějí zvýšit růst pomocí inovací, světové více investují do lidí

Za největší problém do budoucna považují čeští podnikatelé nedostatek kvalitních lidí. Až dvě třetiny firem v něm vidí hlavní riziko pro další růst, ukázal...  celý článek

Podnikatel Jan Hradecký na snímku z roku 2013
Při rallye v Africe zemřel Jan Hradecký, zakladatel české firmy Botanicus

Podnikatel a mecenáš Jan Hradecký tragicky zemřel při rallye veteránů Classic Safari. Světu zanechal odkaz prostřednictvím své firmy na přírodní kosmetiku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.