Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Hranolky s čokoládou mají vytáhnout McDonald’s v Japonsku z červených čísel

  11:15aktualizováno  11:15
Restaurace rychlého občerstvení McDonald’s začaly v Japonsku nabízet hranolky s čokoládovou polevou. Snaží se tak přilákat zákazníky po sérii skandálů se špatnou kvalitou potravin. Japonská součást McDonald’s vykázala za minulý rok ztrátu přes 7 miliard korun.

Sladkoslaný výrobek, který se v Japonsku prodává pod názvem McChoco Potato, byl na trh uveden v lednu. | foto: Profimedia.cz

„Jsou vynikající,“ pochvaluje hranolky polité tmavou a bílou čokoládou sedmatřicetiletý Šigeaki Jamaguči. „Přišel jsem právě proto, abych vyzkoušel nové produkty, které dosud v nabídce nebyly,“ dodává Jamaguči v jedné z restaurací v rušné tokijské čtvrti Šindžuku.

Agentura AFP tvrdí, že zákazníci jako je Jamaguči jsou pro americký řetězec, který v Japonsku bojuje s klesajícím prodejem, možná tou poslední nadějí.

Nepotřebujeme být více cool, říká český šéf McDonald’s. A cílí na mladé

„Čokoládové hranolky se staly nesmírně populárním produktem, a to nejen u zákazníků v Japonsku,“ říká šéfka japonské součásti McDonald’s Sarah Casanová. „Přitáhly pozornost médií, blogů a sociálních sítích po celém světě,“ dodává.

Sladkoslaný výrobek, který se v Japonsku prodává pod názvem McChoco Potato, byl na trh uveden v lednu. Díky němu se firmě po několika letech v Japonsku zvýšil počet zákazníků. Experti ale varují, že firmě nebude úspěch s hranolky politými čokoládovým sirupem stačit. Podíl společnosti McDonald’s na trhu v Japonsku v roce 2014 klesl na 10,4 procenta, zatímco o pět let dříve činil téměř 14 procent, uvedla výzkumná společnost Euromonitor.

McDonald’s v Japonsku netáhne

Japonská součást McDonald’s vykázala za minulý rok ztrátu 34,7 miliardy jenů (7,4 miliardy korun), přičemž do červených čísel se dostala už druhý rok po sobě. Šlo také o největší ztrátu od otevření první restaurace v luxusní tokijské čtvrti Ginza v roce 1971.

McDonald’s rozjel koncept Next: nabídne salátový bar a zeleninové automaty

„Rok 2015 byl nepochybně tím nejproblematičtějším rokem v naší pětačtyřicetileté historii,“ říká Casanová. V posledních letech podnik uzavřel stovky ze zhruba 3000 restaurací v Japonsku.

Tržby v japonských restauracích McDonald’s šly prudce dolů, když se ukázalo, že dodavatel z pevninské Číny míchal prošlé maso s čerstvými surovinami. Pak navíc konzumenti ve zmrzlině a kuřecích nugetkách objevili kousky plastu.

Řetězec následně slíbil, že kvalitu potravin zlepší, aby získal zákazníky zpět. Japonské restaurace McDonald’s přitom vsadily na místní produkty, jako je sýr z ostrova Hokkaidó či sladké brambory z jihozápadního Japonska. Úspěchy přináší i možnost sestavit si vlastní menu z hamburgeru, přílohy a dezertu (více o „digitalizaci McDonald’s v Česku čtěte zde).

Podle některých odborníků je právě důraz na domácí suroviny tou správnou cestou. „Firma musí zákazníky ujistit, že nepoužívá čínské produkty, ale bezpečné přísady z domácích zdrojů,“ říká Seiičiro Samedžima, který pracuje jako analytik v oblasti rychlého občerstvení.

Autoři: ,



Nejčtenější

Diesely nikdo nechce. V britských automobilkách hrozí masivní propouštění

(Ilustrační snímek)

Pracovníci automobilového průmyslu ve Velké Británii mají důvod k obavám. Snaha o ukončení provozu dieselových vozidel...

Brity pobouřila cibule v plastu z Lidlu. Mayová vyhlásila odpadu válku

Lidl začal prodávat loupané cibule v plastu. Zákazníci krok kritizují.

Britové na sociálních sítích kritizují diskontní řetězec Lidl za to, že začal prodávat loupanou cibuli v plastových...



PŘEHLEDNĚ: Bankovní účty pod kontrolou. Startuje revoluce v bankovnictví

internetové bankovnictví, platba, internet, účet, banka, počítač, peníze

Bankovní trh se o víkendu výrazně promění. V sobotu totiž začíná platit nový zákon o platebním styku, který finančním...

Spodničkáři Jejího Veličenstva přišli o licenci. Kvůli pikanteriím v knize

Britská královna Alžběta II. na garden party v zahradách Buckinghamského paláce...

Společnost Rigby & Peller měla výsadní postavení – dodávala luxusní spodní prádlo přímo do Buckinghamského paláce. S...

Rasistická kampaň H&M má dohru. Řetězec zavírá obchody v Jižní Africe

Rasistická reklama společnosti H&M.

Reklama švédské oděvní společnosti H&M s černošským chlapcem v mikině „nejhustší opice v džungli“ vyvolala v Jižní...

Další z rubriky

Soulské letiště otevřelo nový terminál. Nejen pro olympijské fanoušky a Čechy

Tři týdny před začátkem olympiády v jihokorejském Pchjongčchangu otevřeli na...

Letiště Inčchon v Soulu otevřelo druhý terminál. Už za pár týdnů ho čeká zatěžkávací zkouška v podobě turistů mířících...

Bič na daňové optimalizace. Apple doplatí 38 miliard za peníze v zahraničí

Rozruch kolem zpomalování neutichá. Na Apple se valí desítky hromadných žalob

Nadnárodní korporace jsou kvůli daňovým optimalizacím stále častěji terčem kritiky ve Spojených státech i Evropské...

Letadla na baterky na všechny vnitrostátní linky, plánuje Norsko

Letadlo E-Fan X vyvinula společnost Airbus ve spolupráci s Rolls-Roycem a...

Veškeré lety na vzdálenost kratší než patnáct set kilometrů by v Norsku měla do roku 2040 zajišťovat pouze elektrická...

Najdete na iDNES.cz