Muslimové v Indii pálí plínky, kreslená kočka jim připomíná Mohameda

  16:05aktualizováno  16:05
Muslimové v Indii protestují proti výrobkům značky Pampers. Kreslená kočka, která je na nich vyobrazená, podle nich totiž připomíná slovo Mohamed v arabštině. Muslimové se kvůli tomu cítí dotčeni, protože islám zakazuje jakékoliv vyobrazení Proroka.

Jak uvedl zpravodajský server Daily Mail, indičtí muslimové hromadně pálí produktovou řadu dětských plen Pampers Baby Dry Pants, které vyrábí společnost Procter & Gamble.

Ilustrace na plenkách, kterou tvoří vousy, nos, ústa a levé oko kočky, byla podle demonstrantů navržena tak, aby se podobala jménu Proroka napsanému v arabštině nebo urdštině. 

Aktivisté z islámské skupiny Darsgah Jihad-o-Shahadat v neděli dokonce podali formální stížnost na pleny na policejní stanici v Hajdarábádu. Informoval o tom deník Deccan Chronicle. Indičtí muslimové v ní žádají, aby policie „zatkla a potrestala“ společnost Procter & Gamble za to, že její výrobek uráží Mohameda, a firma výrobek okamžitě stáhla z prodeje. 

Členové skupiny také vyzvali věřící k bojkotu firmy a uspořádali několik veřejných shromáždění, na kterých demonstrativně plenky pálili. Video z jednoho takového pálení zhlédlo od minulé středy přes 175 tisíc lidí.

26.února 2018 v 11:24, příspěvek archivován: 26.února 2018 v 15:32

#Muslims in #India Burn #pampers Nappies, Call For Boycott on Products Read more: https://t.co/xP2EAmtXe3 #ReligiousFreedom https://t.co/mehC8NCtQL

Nejde o první případ

Společnost Procter & Gamble tvrzení popřela a prohlásila, že nikdy neměla v úmyslu urazit jakoukoliv osobu nebo náboženství a zmiňovaný motiv má opravdu zobrazovat kreslenou kočku. „Jsme si vědomi falešných a zavádějících informací šířených o Pampers prostřednictvím kanálů sociálních médií, jako jsou Facebook a YouTube,“ sdělil mluvčí společnosti.

Stížnosti na H&M. Čára na dětských ponožkách prý připomíná znak pro Alláha

Na sociálních sítích probíhaly vášnivé diskuze. Ne všichni věřící ale s nařčením demonstrantů souhlasili. „Prosím vás, dospějte. Je to prostě kočka s dvěma očima a vousy,“ píše uživatel jménem Imtiyaz Naikoo. Amina Wani Choudhuryová rozhořčeným demonstrantům vzkázala: „Můžete vidět vše, co je ve vaší mysli, protože to je ve vaší myslí, nikoliv na plenkách.“

Minulý měsíc podobnému problému čelil módní řetězec H&M, který prodával dětské ponožky s obrázkem, který připomíná obrácený arabský znak pro Alláha.

O několik týdnů dříve řetězec urazil černošské zákazníky, když ve své reklamě na mikinu použil fotografii černošského chlapce s nápisem „nejvíc cool opice v džungli“.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...



Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Další z rubriky

Změny klimatu vyženou ceny piva na dvojnásobek, tvrdí vědci

Ilustrační snímek

Pivo se v budoucnu stejně jako čokoláda, káva nebo víno může stát obětí klimatických změn, které povedou až ke...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Automatizace v Amazonu selhala. Robot z uchazečů o práci vyřazoval ženy

Ilustrační snímek

V Amazonu vytvořili robota, který měl procházet životopisy uchazečů o práci a filtrovat ty nevhodné. Jenže jak se...



Najdete na iDNES.cz