Jak uvedl zpravodajský server Daily Mail, indičtí muslimové hromadně pálí produktovou řadu dětských plen Pampers Baby Dry Pants, které vyrábí společnost Procter & Gamble.
Ilustrace na plenkách, kterou tvoří vousy, nos, ústa a levé oko kočky, byla podle demonstrantů navržena tak, aby se podobala jménu Proroka napsanému v arabštině nebo urdštině.
Aktivisté z islámské skupiny Darsgah Jihad-o-Shahadat v neděli dokonce podali formální stížnost na pleny na policejní stanici v Hajdarábádu. Informoval o tom deník Deccan Chronicle. Indičtí muslimové v ní žádají, aby policie „zatkla a potrestala“ společnost Procter & Gamble za to, že její výrobek uráží Mohameda, a firma výrobek okamžitě stáhla z prodeje.
Členové skupiny také vyzvali věřící k bojkotu firmy a uspořádali několik veřejných shromáždění, na kterých demonstrativně plenky pálili. Video z jednoho takového pálení zhlédlo od minulé středy přes 175 tisíc lidí.
Nejde o první případ
Společnost Procter & Gamble tvrzení popřela a prohlásila, že nikdy neměla v úmyslu urazit jakoukoliv osobu nebo náboženství a zmiňovaný motiv má opravdu zobrazovat kreslenou kočku. „Jsme si vědomi falešných a zavádějících informací šířených o Pampers prostřednictvím kanálů sociálních médií, jako jsou Facebook a YouTube,“ sdělil mluvčí společnosti.
Stížnosti na H&M. Čára na dětských ponožkách prý připomíná znak pro Alláha![]() |
Na sociálních sítích probíhaly vášnivé diskuze. Ne všichni věřící ale s nařčením demonstrantů souhlasili. „Prosím vás, dospějte. Je to prostě kočka s dvěma očima a vousy,“ píše uživatel jménem Imtiyaz Naikoo. Amina Wani Choudhuryová rozhořčeným demonstrantům vzkázala: „Můžete vidět vše, co je ve vaší mysli, protože to je ve vaší myslí, nikoliv na plenkách.“
Minulý měsíc podobnému problému čelil módní řetězec H&M, který prodával dětské ponožky s obrázkem, který připomíná obrácený arabský znak pro Alláha.
O několik týdnů dříve řetězec urazil černošské zákazníky, když ve své reklamě na mikinu použil fotografii černošského chlapce s nápisem „nejvíc cool opice v džungli“.