Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Odpovědi Vratislava Kulhánka

velikost textu:
vydáno 6.8.2002 9:45

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 6. srpna 2002 do 10:15

OTÁZKA: Dobrý den! Nezdá se Vám, že škodovka začíná v poslední době trochu pokulhávat? p. Maršoun
ODPOVĚĎ: Těžko říct jednoznačně. Pravda je, že se sešla kombinace faktorů na evropských trzích i na českém trhu, které nám zrovna nepřejí. Ale nemohu tvrdit, že jsme zatím udělali vše, co je v našich silách. Nicméně intenzivně na tom pracujeme. 6.8.2002 10:42
OTÁZKA: Dobrý den, dovoli bych si jen krátký dotaz k cenové politice. Letmým porovnáním ceníků skoda-auto.cz a skoda-auto.de lze snadno zjistit, že vzhledem k ceně Eura vycházejí německé ceny cca o 20% nižší než u nás - a to se ta auta vyrábějí tady. (U nejluxusnější verze Superb je to skutečně více jak 200.000 Kč, ale i u běžných Octavií a Fabií je to několik desítek tisíc - a to ještě mají některé německé verze vyšší bezpečnostní výbavu). Dotaz 1: Prodělává Škoda na prodeji v Německu, nebo vydělává na prodej v Čechách? Dotaz 2: Sice nevím jaká jsou cla na dovoz nových aut do ČR, ale nevyplatí se dnes nakoupit Eura jet koupit auto do ciziny? Děkuji za odpovědi David Brebera
ODPOVĚĎ: Co se týče druhé části otázky, nedomnívám se, že se vyplatí jet koupit auto do ciziny. Většinou mají obchodníci vyšší marže než v Čechách. Problematika pevné koruny samozřejmě zvýhodňuje dovážená auta, otázka je, jak dlouho ještě. Škoda si nemůže dovolit prodělávat na prodeji v žádné zemi. Clo na dovoz nových aut z EU je nula. 6.8.2002 10:44
OTÁZKA: Dodrý den. V jakém stádiu je příprava nové Octavie ? Je již znám termín jejího uvedení na trh. Děkuji za odpověď. Petr L.
ODPOVĚĎ: Předpokládaný termín uvedení na trh je 2. čtvrtletí 2004. Tomu odpovídá i stav přípravy. 6.8.2002 10:45
OTÁZKA: Dobry den. Chtel bych se zeptat kdy prijde na trh novy model Octavie a (pokud to muzete prozradit) jestli bude mit dostatecny rozvor tak, aby to bylo auto skutecne pro 4 az 5 dospelych lidi (na rozdil od stavajiciho modelu) . Mira
ODPOVĚĎ: 2. čtvrtletí 2004. Auto by mělo mít dostatečný rozvor. 6.8.2002 10:46
OTÁZKA: Dobry den, chci se zaptat kolik procent z ceny auta stoji samotna vyroba auta (soucastky, mzdy, naklady na budovy a zarizeni, atd.) a kolik procent z ceny jde na marketing, zisk, provize dealerum? Jsou to tajna cisla nebo jsou dostupna i podrobneji? Diky. Preji pekny den Romik
ODPOVĚĎ: Je mi líto, ale jde o důvěrné informace. Nemohu odpovědět. Přeji pěkný den. 6.8.2002 10:47
OTÁZKA: Proč jsou domácí auta ve srovnatelné výbavě stejně drahá, nebo dražší než jejich zahrabiční konkurence (viz Fabia). Kolik procent tvoří dovážené díly u jednotlivých modelů (silná koruna přece zlevňuje dovoz) Mirek Říha
ODPOVĚĎ: Záleží na tom, o jaké konkurenci hovoříte, ale v zásadě u stejně vybavených aut těžko může docházet k dramatickému rozdílu v ceně. Dovážené díly představují zhruba 40 procent, což při 82procentním vývozu nemůže kompenzovat dopad silné koruny. 6.8.2002 10:49
OTÁZKA: Dobry den, chtel jsem se zeptat, kdo vyhral Vasi velkou internetovou soutez o Skodu Fabii a kdy zverejnite kompletni seznam vyhercu. Mika
ODPOVĚĎ: Soutěž dosud není ukončena, po vyhodnocení výsledků měsíce července bude stanoveno pořadí a zveřejněno. 6.8.2002 10:50
OTÁZKA: Dobry den. Chtel bych se zeptat, kdo je sef designer Skodovek. Tedy, kdo vymysli, jak budou vypadat? Diky a preji hodne stesti. Filip Ginter
ODPOVĚĎ: Šéfdesignér se jmenuje Thomas Inglenath, ostatní členové týmu jsou Češi. Za stávající modely zodpovídal Dirk van Braeckel, který je v současné době šéfdesignérem Rolls-Royce Bentley. 6.8.2002 10:51
OTÁZKA: Dobrý den pane Kulhánku, pamatujete si ještě jak jste někdy v říjnu prohlásil na Radiožurnálu v pořadu Radioforum ža pokud by koruna klesla pod 33Kč, znamenalo by to konec pro většinu exportérů? Nechcete to ve světle dnešních kurzů trochu poopravit? Nebylo to jen štrašení? Děkuji za odpověď Michal
ODPOVĚĎ: Mám vážné obavy, že to nebylo jen strašení. Na definitivní zhodnocení je ještě příliš brzy, protože dopady jsou dlouhodobé. Byl bych rád, kdybych neměl pravdu, ale obávám se, že ji mám. 6.8.2002 10:52
OTÁZKA: Preji velice prijemny den a predem dekuji za odpoved. Ma otazka zni: Jake podminky musi firma splnovat aby mohla dodavat pro Skodovku ? Jiri Zaplatilek
ODPOVĚĎ: Základní podmínky jsou vlastní vývoj, zařazení podle auditu kvality do kategorie A, tzn. více než 90 bodů, stabilní dodávky, ekonomická stabilita firmy a nižší cena než konkurence. 6.8.2002 10:54
OTÁZKA: Dobry den, chtela bych se Vas zeptat, co patri k Vasim konickum a jaky je Vas sen o dovolene. Dekuji. Barbora
ODPOVĚĎ: Motorismus, sport, byť vzhledem ke zchátralosti tělesné schránky to pořád víc a víc bolí. Dovolená snů jsou tři týdny v Chorvatsku bez telefonu a novin. 6.8.2002 10:55
OTÁZKA: Dobrý den, velmi mě zaujala vaše studie Skoda Tudor, je nějaká naděje, že se bude vyrábět nebo je zcela mimo koncepci Volkswagen Group? Jirka K.
ODPOVĚĎ: Tudor byla skutečně jen designová studie, abychom předvedli schopnosti našich designérů. Bohužel do výroby z ekonomických důvodů přijít nemůže. 6.8.2002 10:56
OTÁZKA: Dobrý den, chci se zeptat na jednu věc. Vím, že se plánovalo rozjet výrobu off-roadů a poté z toho sešlo. Je to v plánu do budoucna alespoň v koncernu? (když vynechám superluxxusní variantu - nevzpomenu si již na jméno) Martin
ODPOVĚĎ: Celá tato záležitost je předmětem strategických úvah, v současné době nemohu odpovědět. 6.8.2002 10:57
OTÁZKA: Dobry den, jste manažerem nejúspěšnějšího podniku. Co říkáte na to, že stát pořad dotuje podniky jako Tatra a Zetor. Nebylo by lepší tyto podniky zavřít. Stát do toho dává miliardy. Jaký je Váš názor. Smot
ODPOVĚĎ: Jak Tatra tak Zetor se staly obětí nedobře provedené privatizace. Ale obě firmy mají konkurenceschopné produkty, o Tatře se dá řici, že už je na dobré cestě a nepochybuji o tom, že se najde řešení i pro Zetor. 6.8.2002 10:58
OTÁZKA: Centrální zamykání a airbag spolujezdce dnes patří k základní výbavě nových automobilů. Proč tomu tak není u škodovky? P.S.
ODPOVĚĎ: Centrální zamykání a airbag spolujezdce u kategorie A0 (Fabia) rozhodně není v základní výbavě u většiny automobilek. Jiná věc je airbag řidiče, ten je v základní výbavě i u všech vozů Škoda. 6.8.2002 11:01

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.