Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Odpovědi Vratislava Kulhánka

velikost textu:
vydáno 6.8.2002 9:45

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 6. srpna 2002 do 10:15

OTÁZKA: Dobrý den. Jaká je Vaše představa o typické české rodině? Víte kolik je ochotna dát za rodinné auto? Jaké auto by jejím členům Škoda nabídla? Díky. Pavel F.
ODPOVĚĎ: Nevím, jak si představit typickou českou rodinu. Může to být zrovna tak příjem kolem 11 tisíc jako kolem 20 tisíc korun. Dále je to otázka čemu typická česká dává přednost, jestli autu, nebo kultuře. Nabídnout samozřejmě můžeme všechny modely. 6.8.2002 11:03
OTÁZKA: Dobry den fandim skodovce, ale obavam se, ze s novym vedenim VW bude dochazet k utlumovani zajimavych a nadejnych projektu (Tudor ...), prave na ukor VW a ze Skodovky se stane vyrobna menecenych aut (vuci VW) jak to vidite vy a co s tim hodlate delat Petr
ODPOVĚĎ: Nemám stejný pocit jako vy. Samozřejmě v novém uspořádání koncernu bude mít i Škoda své specifické úkoly, ale rozhodně to nebude výroba méněcenných aut, ani vůči VW, ani vůči konkurenci. Stávající výrobní spektrum by mělo být zachováno. 6.8.2002 11:05
OTÁZKA: Dobry den, nechci se ptát na auta, kterým stejně nerozumím, ale spíše mám na Vás dotaz jako na vysoce postaveného manažera. Můžete okomentovat vysledek letošních voleb? Tomas H
ODPOVĚĎ: Jednou z mých zásad je nevměšovat se příliš do politiky, neb i politici a příznivci politických stran jsou našimi zákazníky. Ale v každém případě mě mrzí nízká účast a dobrý volební výsledek komunistické strany. 6.8.2002 11:06
OTÁZKA: Dobrý den pane Kulhánku. Těší mě úspěchy Škodovky, ale přesto dva dotazy: 1. Proč jste rychleji nereagovali na velmi špatné zámky u Octávií a neudělali lepší? 2. Jak prověřujete Vaše smluvní servisy a kvalitu jejich prací, když třeba Auto Hégr v Olomouci si dělá ze zákazníků někdy doslova blázny? amat
ODPOVĚĎ: Na zámky u octavií jsme reagovali již před dvěma lety včetně možnosti výměny zámků za velmi příznivou cenu. Co se týče vaší kritiky našich servisů, byl bych velice rád, kdybyste se na mě obrátil přímo písemně a mohu vám slíbit, že k nápravě zaručeně dojde. 6.8.2002 11:08
OTÁZKA: Dobrý den pane řediteli, připravujete prý do výroby novou škodovku, která bude stejně úspěšná jako felicie (Škoda MB)? Fábie je dle mého názoru horší než felicie, bohužel dohání škodovku konkurence v užitkovosti. Superb je pěkné auto, ale ta cena, nejde vytvořit na tomto základu auto kolem 400 tis. Kč? Jinak všechna čest továrnu máte nádhernou, jak zvenku, ale hlavně zevnitř. Děkuji za odpověď Pavel Dvoracek
ODPOVĚĎ: Fabia objektivně je vozidlo technicky o dvě generace výše než felicia a co se užitkovosti týče, v současné době většina vozů té které třídy je srovnatelná. Superb je auto vyšší střední třídy a jako takové se těžko může dostat pod základní cenu 689 tisíc. Děkuju za pochvalu fabriky a přeji hezký den. 6.8.2002 11:11
OTÁZKA: Dobry den. Jaky je vas nazor na auta vybavena specialni SPZ umoznujici prekracovat maximalni rychlost ?? magi
ODPOVĚĎ: Existují SPZ tzv. "efka", ale umožňují překračovat maximální rychlost pouze případ od případu se speciálním povolením ministerstva dopravy. Pokud říkám případ od případu, myslím tím jednotlivé jízdy. 6.8.2002 11:12
OTÁZKA: Zajímalo by mě, zda se plánuje montáž nějakých nových motorů do Fabií. Třeba nějaký TDI s nižším objemem. Např. 1,4 či 1,5 l. A dále, zda si nemyslíte, že cenový rozdíl v motorech je příliš velký. Rozdíl mezi benzínovým a SDI je cca 60 tisíc a mezi SDI a TDI dalších 60 tisíc. U konkurence takové rozdíly nejsou. Děkuji za odpovědi. Martin
ODPOVĚĎ: Naftový motor koncepčně vždy musí být dražší, než benzinový, a TDI než SDI. Co se týče velikosti rozdílu v cenách v porovnání s konkurencí, vám mohu těžko odpovědět. 6.8.2002 11:14
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se optat, proč právě Škoda je odpadištěm starých a nevýkoných motorů? Považte že konkurence se trochu více napřed. Budou u nás v dohledné době motory zážehový 1,2/47kW a turbodiesel 1,4/50kW? Moc by se mi líbily šestnáctiventilové motory do 1350ccm, takové jaké má konkurence jako Opel a Fiat. Myslím si, že takovéhle motory by byly u nás velice popularní. Stefan I.
ODPOVĚĎ: Rozhodně si nemyslím, že by Škoda byla odpadištěm starých a nevýkonných motorů. Samozřejmě vždycky je některý výrobce motorů nějakou dobu vpředu, aby posléze byl předběhnut zase jiným, to je zákonitost vývoje. Nevylučuji, že i my překvapíme. 6.8.2002 11:17
OTÁZKA: Dobrý den, zdravím Vás,přeji hezký den. Před časem jsem byl v situaci, kdy jsem vybíral mezi několika značkami vozů ve střední třídě, porovnával jsem Ford Mondeo, VW Passat, Renault Laguna, Škoda Octavia a Škoda Superb. Do užšího kola nakonec prošla Š Superb a Passat, který nakonec vyhrál, a to ne z důvodu toho, že bych nechtěl vůz Škoda, ale jen a jen v porovnání srovnatelné výbavy a ceny. Proč je Superb dražší až o 400.000, když je ve své podstatě jen poněkud delším Passatem ? Jan K.
ODPOVĚĎ: Superb ve své verzi Elegance rozhodně není dražší než stejně vybavený Passat. Kromě toho našim konkurentem neni Passat, ale právě Ford Mondeo a Renault Laguna a Opel Omega. Pokud se do finále vašeho výběru dostaly Superb a Passat, nezbývá mi než vám blahopřát k dobrému vkusu a poděkovat. 6.8.2002 11:19
OTÁZKA: Dobrý den, pane předsedo. Zajímá mne budoucnost motoristického sportu podporovaného Vaší společností. Věřím, že stálý vývoj Octavie WRC snad jednou dojde do stadia, kdy bude ve světovém šampionátu v rallye skutečně vážným a respektovaným účastníkem. Chápu, že firmě jde o světovou prezentaci, která by měla sloužit jako podpora zahraničního prodeje. Na druhé straně je tu dnes prestižní okruhový pohár octavií, který má úspěchy i v Rakousku a v Chorvatsku. V mistrovství republiky jezdí několik škodovek a stačí se kouknout co udělal Dan Michl z fabie. Podpoří Motorsport v budoucnosti výrazněji i okruhový sport? V Chorvatsku se od začátku léta jezdí Fabia Junior Cup. V budoucnosti octaviacupu je nejasno. Pick-upy jezdí báječně, ale mají smůlu, protože jejich výroba skončila. Co tedy bude dál? Dušan Matouš
ODPOVĚĎ: Ve světovém šampionátu v rallye jsme již teď respektovaným účastníkem, o čemž svědčí i fakt momentálního umístění před Mitsubishi a Hyundaiem, ale samozřejmě náš cíl je umístění mezi prvními třemi. Vzhledem ke koncernové politice motosportu je Škoda pověřena automobilovými soutěžemi, proto naše angažmá v okruhovém sportu kromě Octavia Cupu nijak výrazné není. 6.8.2002 11:21
OTÁZKA: Dobry den, chci se jeste zeptat jestli prozradite kam investujete nebo ukladate penize, ktere Vam pri Vasem nadprumernem platu urcite zbyvaji? Mate ucet v ceske republice nebo v zahranici? Romik
ODPOVĚĎ: Kromě toho, že splácím hypoteční úvěr, mám účet v ČR a něco málo jsem investoval do akcií. Pravda nemohu tvrdit, že úspěšně. 6.8.2002 11:22
OTÁZKA: Dobry den, chtel bych vedet, kolik cini management fee za koncernove sluzby Volkswagenu. Dekuji. Ross

Na tuto otázku odmítá dotazovaný odpovídat

OTÁZKA: Mají německé společnosti stále zájem o vstup do perspektivních českých firem? A je tento zájem vyšší, nebo ztrácíme díky naší zlepšující se životní úrovni na atraktivnosti u našich sousedů. Co byste poradil malé české firmě, vyvážející své výrobky do SRN. Hledal byste investičního partnera v cizině, nebo v naší republice? Bude více nebo méně příležitostí najít investora s přibližujícím se vstupem ČR do EU? Děkuji za Váš názor. M.H.
ODPOVĚĎ: K druhé části otázky si myslím,že se vstupem do EU bude více příležitostí,zejména pro menší firmy.Ceské firmě vyvážející do SRN bych radil provést srovnání s konkurencí a při odpovídající kvalitě nasadit cenu cca o 3 až 5 procent níže.Podle mého názoru je zájem německých firem o něco nižší,ale myslím že zejména proto,že první nával skončil a ted už je situace normální.
Děkuji všem tazatalům za jejich otázky, vím, že je v řadě případů má odpověď nemohla uspokojit, ale rozhodně to není nedostatkem dobré vůle. 6.8.2002 11:32

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.