Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ptejte se marketingového šéfa Českého Telecomu Václava Kouckého

velikost textu:
vydáno 18.1.2002 12:50

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 18. ledna 2002 do 13:15

OTÁZKA: Rád bych zde vyjádřil názor, že CZ Telecom je v současnosti největší brzdou rozvoje celé společnosti, tím že svým obchodním modelem brání přemněně industriální společnosti ve společnost založenou na využití znalostí a informací. To se děje za vydatné podpory současné vládnoucí strany, která deklarovala přístup k informacím prostřednictvím internetu za luxusní zboží (p. Špidla při nástupu do vedení ČSSD). Moje otázka: kdy ADSl a za kolik? Děkuji Aleš Křesťan Ales Krestan
ODPOVĚĎ: Díky za názor, se kterým nesouhlasím. ADSL na začátku 2. čtvrtletí, za kolik je zatím předmětem obchodního tajemství. 18.1.2002 14:01
OTÁZKA: Dobry den, rád bych se zeptal na další osud terminálů ČT(pražský hrad) ? A vývoj cen jejich používání ? děkuji Lukas
ODPOVĚĎ: Tato otázka je předmětem právě probíhajícího soudního sporu se společností Český Internet. Proto jsme instalaci dalších kiosků museli pozastavit, ale doufám, že se celá záležitost brzy vyřeší ke spokojenosti uživatelů. 18.1.2002 14:03
OTÁZKA: Dobry den,rekl by jste prosim bez zbytecneho mlzeni a vykrucovani kolik zakazniku odhlasilo vasi pevnou linku k dnesnimu dni ? Nejake cislo... dekuji Vas nespokojeny zakaznik. nespokojeny zakaznik
ODPOVĚĎ: Přesné číslo říci nelze. Celkem si žádost o zrušení podalo přibližně jedno procento uživatelů, z nichž ovšem třetina pouze požádala přes bezplatnou infolinku o zaslání formuláře na zrušení. Navíc přibližně 2,5 % z žádostí přijatých ČTc byla za uplynulých deset dní na základě žádosti zákazníků stornována. I u přijatých žádostí však běží měsíční lhůta pro bezplatné storno. Trend rušení nyní prudce klesá, naopak stoupá zájem o změnu cenového programu. 18.1.2002 14:09
OTÁZKA: Dobry den, rad bych se zeptal jak se dotyka "zdrazeni" internetu a hovoru(tady jde spis o zlevneni), kdyz mam doma tarif ISDN. Dekuji. Petr Pospisil
ODPOVĚĎ: Velmi záleží na způsobu, jakým svou linku využíváte a jaký z cenových programů si zvolíte. Podrobné informace najdete mj. na našich internetových stránkách, bohužel Vám bez znalosti výše uvedeného nemohu dát přesnější odpověď. Obecně ceny hovorů klesají, čím více tedy linku běžně využíváte, tím více můžete oproti cenám roku 2001 ušetřit. 18.1.2002 14:12
OTÁZKA: Dobrý den. Stále nám předhazujete, jak všemožně pomáháte rozvoji domácího internetování. Ale! Kdo je bohatší, net doma už má a zdražení/slevnění mu tolik nevadí, protože prointernetuje tolik peněz, že jsou pro něj nové ceny levnější. Ale pro méně majetné lidi, kteří se teprve chystají k pořízení netu do domácnosti a nemohou si dovolit vysoké výdaje za internet, jsou nové ceny velkým zdražením. POVAŽUJETE TO ZA ROZVOJ INTERNETU, když bohatší lidé mají přístup levnější a chudší dražší???? fífák
ODPOVĚĎ: Při správné volbě cenového programu není internet pro nikoho dražší. Ceny 13 - 18 Kč za hodinu připojení k internetu jsou rozhodně menší překážkou jeho rozvoje, než pořizovací cena počítače či jeho SW vybavení. 18.1.2002 14:16
OTÁZKA: Jak dlouho by podle Vás mělo trvat Č.Telecomu zřízení nové linky, přeložení linky (ve stejném městě) a případně v jakém termínu (od podání žádosti) poskytne konkrétní informace zákazníkovi? venda
ODPOVĚĎ: Zřízení nové pevné linky trvá v průměru 15 - 20 dní, samozřejmě však závisí na řadě okolností. Přeložení linky z hlavy nevím, ale rozhodně nebude v průměru trvat déle. Nevím přesně, jaké informace máte na mysli, proto je těžké odpovědět. Některé informace lze poskytnout okamžitě, u jiných může odpověď trvat déle. 18.1.2002 14:23
OTÁZKA: Chtěl bych se zeptat na postup a možnosti, jak změnit svůj dosavadní cenový program. ( Změna on-line skutečně funguje?) Robert
ODPOVĚĎ: V zásadě jsou způsoby tři: On-line na www.telecom.cz, telefonicky přes bezplatné infolinky 0800 123456 a 0800 151515 nyní denně do 22:00 nebo osobně návštěvou prodejního místa Telepoint, jejichž adresy najdete např. ve Zlatých stránkách. On-line způsob samozřejmě funguje. 18.1.2002 14:27
OTÁZKA: Jak je to u tarifu MINI s 90-ti korunovým kreditem - volám za vyšší sazbu hned od počátku, nebo až po dosažení 90 Kč? J.
ODPOVĚĎ: Ano, platíte vyšší sazbu již od počátku, tedy protelefonujete kredit rychleji než u ostatních cenových programů. 18.1.2002 14:29
OTÁZKA: Kdy skončí monolol telekomu a já budu moc konečně svobodně zvolit poskytovatele telefoního připojení ? bude to letos, za 5 let, za 10 .... nikdy ??? :-) Ps: konkurenční prostředí, vám i Nám jistě neuškodí.... Ang
ODPOVĚĎ: Monopol již skončil, navíc od druhé poloviny roku bude na českém telekomunikačním trhu působit již konkurence druhé generace (tzv. vytáčená volba operátora). Souhlasím s Vaším názorem, že konkurence bude ke prospěchu oběma stranám. 18.1.2002 14:31
OTÁZKA: "K přetížení a zhroucení naší sítě ještě, pokud vím, nedošlo." Nezdá se vám to nehorázné tvrzení, vzhledem k tomu, jak dlouho je zde pevná síť oproti mobilní? Martin Krajíček
ODPOVĚĎ: O to více je to přesvědčivé, nemyslíte? 18.1.2002 14:32
OTÁZKA: Dobry den, na internetovych strankach sdelujete, ze v ramci Home standard bude mit zakaznik volny kredit 90-ti minut pro volani mezimestsky, mezinarodne do sousednich statu a na informace o cislech. V letaku, ktery jsem obdrzela s prosincovym vyuctovanim se mluvi pouze o volani mezimestsky a na linku o informacich o tel. cislech. Ktera informace je spravna? SM
ODPOVĚĎ: Správná je ta pro zákazníky výhodnější varianta, tedy, že se kredit vztahuje i na mezinárodní hovory. Nesprávná informace v příloze k účtu byla způsobena rozdílem mezi druhým (14. prosince 2001) a třetím - definitivním (8. ledna 2002) - cenovým rozhodnutím Českého telekomunikačního úřadu. 18.1.2002 14:37
OTÁZKA: Telecom je monopolní zlodějská firma. Ale z něčeho se ty vaše statisícové platy musejí vydojit. Máte ještě nějaký jiný důvod (než peníze) být zaměstnancem zlodějské neseriózní firmy Český Telecom? Jak to, že v Německu (ač mají 7x vyšší platy než my) mají nižší náklady na pevnou linku? Karel Moulis
ODPOVĚĎ: Byl byste překvapen, Karle, že jsem si přestupem k Českému Telecomu nijak výrazně finančně nepolepšil. Hlavním důvodem pro mne byla skutečnost, že se stanu zaměstnancem transformující se telekomunikační firmy na otevírajícím se trhu, což znamená velké množství zajímavé práce. Nevím, co přesně myslíte náklady na pevnou linku, pokud máte na mysli cenu hovorného a paušálu, doporučoval bych Vám prostudovat jejich ceník ještě jednou a podrobněji. 18.1.2002 14:43
OTÁZKA: Kdy Vase spolecnost pocita se zavedenim sluzby ADSL. Muzete rici neco vice o cene (zda bude podobna jako na evropskem trhu) a o moznych parametrech Tomas Fejfar
ODPOVĚĎ: Prosím, pane Fejfare, nalistujte mou odpověď na toto téma výše. 18.1.2002 14:43
OTÁZKA: Mojmír se na něco ptal a vy jste mu na konci vzkázal že k přetížení vaší síte zatím nedošlo. Došlo a to hned několikrát 31.12.2001 jsem z pevné telekomí stanice nedokázal v době mezi 23.55 až 0.05 uskutečnit jediný hovor a to ani na tísňopvou linku. Byl jsem zcela střízliv a volal jsem pomoc pro svou těhotnou přítelkyni. Z mobilu to nakonec prošlo. Takže dost lhaní
ODPOVĚĎ: Váš případ mne mrzí, ale při nefunkčnosti jedné telefonní linky nelze hovořit o zhroucení sítě. Doufám, že i tak pomoc pro Vaši těhotnou přitelkyni dorazila včas. 18.1.2002 14:53
OTÁZKA: v odpovědi Mojmírovi uvádíte: "K zavedení možnosti volby více cenových programů nás vedla kritika zákazníků z minulosti, kdy si na nemožnost výběru po vzoru mobilních operátorů stěžovali" - nezapoměl jste náhodou na to, že mobilní operátoři při zavedení nového tarifu NERUŠÍ původní a nechají na každém volbu, jestli si ponechá původní nebo přejde na jiný tarif? venda
ODPOVĚĎ: Nezapomněl, ČTc své cenové programy 2001 nezrušil, navíc pokud si nevyberete, budete automaticky dál užívat svůj původní cenový program (Mini, Standard, Maxi), ovšem za jiných podmínek. 18.1.2002 14:56

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.