Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Všichni dopravci nabízejí komfort, zhodnotil redaktor testování vlaků

  11:57aktualizováno  11:57
Projezdil téměř třicet hodin v desítkách vlaků tří firem na trase Praha-Ostrava. Na kolejích strávil přes tři tisíce kilometrů. Redaktor iDNES.cz Jan Sůra dva dny testoval služby Českých drah, Leo Expresu a RegioJetu na hlavní trase mezi Prahou a Ostravou. Na zážitky a dojmy se ho ptali čtenáři v on-line rozhovoru.

Redaktor Jan Sůra | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Všichni tři dopravci nabízejí na této trati solidní služby. Není divu. Na trase panuje divoká konkurence, která srazila ceny jízdenek na neuvěřitelně nízkou úroveň.

Jednu ze čtenářek v online rozhovoru zajímalo, zda dopravci vracejí peníze v případě zpoždění. „Záleží na délce zpoždění a důvodu zpoždění. Obecně mám ale pocit, že i ti dopravci, kteří lákali na velkorysé kompenzace, dnes dělají vše pro to, aby neodškodňovali,“ vyjádřil svůj osobní dojem redaktor Sůra.

Redaktor Jan Sůra odpovídal ZDE

„Dobré služby nabízí všichni. Díky konkurenci jsou ale mezi dopravci přesto rozdíly, které můžou ovlivnit vaše rozhodování,“ shrnul redaktor služby v celkovém hodnocení (čtěte zde).

Přesto je řada drobných rozdílů. Například v občerstvení. RegioJet třeba zvolil taktiku levnějšího občerstvení, na které láká cestující. Vlaky Českých drah mají nejpestřejší nabídku spojů a jejich pendolino je nejrychlejší a nabízí nejlepší internetové spojení. Leo Express má zase nejspolehlivější mašiny a plovoucí ceny jízdenek, které se liší podle poptávky.

Služby se liší ve všech ohledech: v nákupu jízdenek a ceně, rezervačních systémech, přístupu vlakového personálu, četnosti spojů, drobnými „úplatky“, resp. taháky na cestující atd.

Autor:



Nejčtenější

Škoda je Popelkou Volkswagenu. O superb přijdeme, říká šéf odborářů

Škoda Superb Black Crystal

Podle odborového předáka největší tuzemské automobilky je to už jasné. Škodovka přijde o superb, vlajková loď firmy s...

Rakousko má další úsek dálnice z Vídně do Brna hotový. Česko pořád nic

Slavnostní otevření pětikilometrového úsek D3 mezi Veselím nad Lužnicí a...

Řidiči, kteří se chystají na vánoční trhy do Vídně a pojedou přes Mikulov, potkají po cestě nové orientační cedule....



Zlatá neděle bude se staženými výlohami. Obchody teď posilují výprodeje

Vlna povánočních slev 28.prosince v Plzni

Blíží se Černý pátek a s ním největší výprodejová akce roku. Z marketingového a obchodního hlediska je pro prodejce...

Sexistické prasátečko mají souložící poradkyně a výcuc odpadu. Urážejí ženy

Snaživá sekretářka v podání Free Radio. Veřejnost v soutěži Sexistické...

Bankovní poradkyně Lenka poslušně souložící na stole za svou cestou k úspěchu. A také pohled na ženu sedící na toaletě...

Musk tratí na autech každou minutu 8 tisíc dolarů. Může mu to zlomit vaz

Elon Musk, šéf automobilky Tesla, představuje nový elektrický roadster

Výroba klíčového vozu společnosti Tesla s názvem Model 3 nabrala tři měsíce zpoždění. Firmu drží nad vodou investoři,...



Další z rubriky

Nové lokomotivy zkrátí jízdu vlakem z Prahy do Berlína o dvacet minut

Lokomotiva Vectron v novém designu Českých drah na plzeňském hlavním vlakovém...

Od 10. prosince, kdy začne platit nový jízdní řád, budou vlaky Českých drah na delších trasách rychlejší a přibudou na...

Norové chtějí železnici do kraje půlnočního slunce i polární záře

Polární záře nad norským městem Tromso

Norsko uvažuje o vybudování železniční trati dlouhé téměř 400 kilometrů, která by spojila arktické město Tromsö s...

Taxi bez řidiče? Uber si chce pořídit 24 tisíc samořízených aut

Ilustrační foto.

Alternativní taxislužba Uber hodlá od švédské společnosti Volvo koupit až 24 000 osobních vozů s autonomním řízením....



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.