Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Všichni dopravci nabízejí komfort, zhodnotil redaktor testování vlaků

  11:57aktualizováno  11:57
Projezdil téměř třicet hodin v desítkách vlaků tří firem na trase Praha-Ostrava. Na kolejích strávil přes tři tisíce kilometrů. Redaktor iDNES.cz Jan Sůra dva dny testoval služby Českých drah, Leo Expresu a RegioJetu na hlavní trase mezi Prahou a Ostravou. Na zážitky a dojmy se ho ptali čtenáři v on-line rozhovoru.

Redaktor Jan Sůra | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Všichni tři dopravci nabízejí na této trati solidní služby. Není divu. Na trase panuje divoká konkurence, která srazila ceny jízdenek na neuvěřitelně nízkou úroveň.

Jednu ze čtenářek v online rozhovoru zajímalo, zda dopravci vracejí peníze v případě zpoždění. „Záleží na délce zpoždění a důvodu zpoždění. Obecně mám ale pocit, že i ti dopravci, kteří lákali na velkorysé kompenzace, dnes dělají vše pro to, aby neodškodňovali,“ vyjádřil svůj osobní dojem redaktor Sůra.

Redaktor Jan Sůra odpovídal ZDE

„Dobré služby nabízí všichni. Díky konkurenci jsou ale mezi dopravci přesto rozdíly, které můžou ovlivnit vaše rozhodování,“ shrnul redaktor služby v celkovém hodnocení (čtěte zde).

Přesto je řada drobných rozdílů. Například v občerstvení. RegioJet třeba zvolil taktiku levnějšího občerstvení, na které láká cestující. Vlaky Českých drah mají nejpestřejší nabídku spojů a jejich pendolino je nejrychlejší a nabízí nejlepší internetové spojení. Leo Express má zase nejspolehlivější mašiny a plovoucí ceny jízdenek, které se liší podle poptávky.

Služby se liší ve všech ohledech: v nákupu jízdenek a ceně, rezervačních systémech, přístupu vlakového personálu, četnosti spojů, drobnými „úplatky“, resp. taháky na cestující atd.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Letadlo společnosti Ryanair na letišti v Manchesteru. Ilustrační foto
Zvýšíme vám platy i podmínky, slibuje pilotům šéf Ryanairu v dopise

Irská nízkonákladová letecká společnost Ryanair nabídla pilotům výrazné zlepšení platů a podmínek, aby si je udržela. V posledních týdnech musel Ryanair, který...  celý článek

Budou po Česku plout nákladní lodě jako například na průplavu Rýn - Mohan -...
Lodí po Odře až do Ostravy? Poláci čekají na miliardy z EU, Češi na studii

Polsko chce do tří let začít na Odře stavět vodní cestu k hranici s jižním sousedem. Česko v plánu na propojení Odry s Dunajem tak daleko není, v současnosti...  celý článek

Technologie jsou zapojeny, úředníci připraveni. Ostrý provoz úsekového měření...
Rychlost na D1 se hlídat nebude. Kvůli zpackanému tendru chybí radary

Nohu z plynu, jinak můžete být až o pět tisíc korun a mít hned tři „trestné“ body na kontu řidiče. Tak úředníci ještě na jaře strašili řidiče mířící po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.