Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Žádné změny ve Škodě Auto nechystáme, vzkazuje Volkswagen do Čech

  11:48aktualizováno  11:48
Německý automobilový koncern Volkswagen v tuto chvíli žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá, uvedl mluvčí německého koncernu. Reagoval tak na informace o přesunu části produkce Škody z České republiky do Německa.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto:  Jan Zátorský, MAFRA

Mluvčí upozornil, že koncern Volkswagen má celosvětově propojenou výrobu a prostřednictvím „inteligentního konceptu“ dělby výroby je zajištěno vytížení jednotlivých výrobních lokalit i podchycení výrobních špiček napříč značkami.

„Pravidelné přezkoumávání vytíženosti je součástí pravidelného procesu plánování. V tuto chvíli se u značky Škoda žádné změny nechystají,“ ujistil.

Česká republika je a zůstane domovem Škoda Auto, vzkázal šéf společnosti

Zdroje automobilky tento týden agentuře Reuters řekly, že vedení a odbory Volkswagenu chtějí, aby se část produkce koncernové divize Škoda Auto přesunula do Německa a aby česká divize platila více peněz za sdílené technologie (psali jsme zde).

Podle předsedy podnikové rady Jaroslava Povšíka se Volkswagen snaží přesunem výroby vyřešit současnou krizi. „Chtějí zajišťovat vytížení německých lokalit. Nejde jim Passat, ale vidí, že Superb se prodává dobře, a rádi by si ho tam vzali,“ míní Povšík (psali jsme zde). Podle něj má na situaci velký vliv také aféra dieselgate, která téměř zastavila prodeje aut koncernu VW v USA.

Předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier ve čtvrtek v dopise zaměstnancům uvedl, že Česká republika je a nadále zůstane domovem společnosti Škoda Auto (psali jsme zde). Upozornil ale, že firma pracuje v současné době na hranici kapacit a výrobní závody jsou plně vytížené.

Provozní zisk divize Škoda Auto se v minulých třech letech více než zdvojnásobil na loňských 1,2 miliardy eur (31 miliard Kč). Zisková marže v divizi dosáhla 8,7 procenta, což je v rámci koncernu Volkswagen druhá nejvyšší úroveň po luxusní značce Porsche. Marže u značky VW se naopak v důsledku poklesu provozního zisku snížila na pouhých 1,8 procenta.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Prodejna Datart u metra Anděl.
Další miliardová fúze. Datart se spojí se skupinou HP Tronic

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) schválil jednu z největších transakcí na trhu s elektronikou. Obchodní řetězec Datart se spojí se skupinou HP...  celý článek

DM drogerie (ilustrační snímek)
Drogerie dm příští rok spustí internetový obchod. Prodeje táhne bio

Drogerie dm, největší evropská síť s drogistickým zbožím, spustí v příštím roce v Česku internetový obchod. Firmě se v tuzemsku daří, za poslední rok zvýšila...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.