Celkem 340 tisíc samolepek si mohou lidé zdarma rozebrat na poštách.
"Tisk přišel celkově na 80 tisíc korun, a to hlavně díky vstřícnému přístupu České pošty, která nám umožnila samolepky zdarma distribuovat. Jinak by náklady byly podstatně vyšší," říká Karel Pavlík ze sdružení (SOS) a dodal, že náklady společnost částečně hradila z dotace, kterou mu každoročně vyhrazuje ministerstvo průmyslu a obchodu na jeho fungování.
V českých schránkách přistálo například v roce 2003 na tři miliardy reklamních letáků - to je v průměru dva na každou schránku za den. Jejich objem se přitom stále zvyšuje. I když může někoho obtěžovat, obrana je proti tomu velice jednoduchá. Stačí na schránku umístit výzvu, aby doručovatel leták nevhazoval.
"Pokud totiž majitel schránky najde i přes vylepenou samolepku ve schránce leták, může si stěžovat na místně příslušném krajském živnostenském úřadě. Jde o nevyžádanou reklamu a její distribuce je ze zákona zakázána," vysvětluje mluvčí SOS Ivana Picková.
Samolepky, které nabízí SOS
Sdružení přišlo s podobnou akcí už loni. To bylo ale možné samolepky získat jen asi na dvaceti pobočkách. "Případně jsme je zasílali zájemcům i poštou, když dodali ofrankovanou obálku," říká Karel Pavlík ze sdružení (SOS).
Se sítí 3 500 poboček pošty se ale loňská akce nedá srovnávat. "Nemůžeme zaručit, že budou úplně všude, ale na většině pošt by k dostání být měly," upřesnil.
Ne každého na druhou stranu reklama obtěžuje. "Letáky mi nevadí. Pročtu si, co je ve slevě, často narazím na zajímavé věci a starý papír se nakonec hodí třeba na chatě," říká třicetiletý Tomáš z Prahy.
"Jádro české populace nemá stále moc peněz, chtějí si koupit něco levného, a proto letáky sledují," vysvětlil před časem Tomáš Hájek z Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu. - více zde