Žluté vlaky by Jančurova firma chtěla provozovat na čtrnácti linkách, třeba mezi Brnem a Prahou či Ostravou a Olomoucí (seznam linek viz box). První by mohly vyjet na konci roku 2011. Záleží však na tom, zda se ministerstvo dopravy rozhodne vypsat výběrové řízení na provoz dálkových vlaků a zda v něm následně Student Agency uspěje.
"Věc musí posoudit naši právníci, zda máme povinnost v případě obdržení nabídky tendr vypsat," říká mluvčí ministerstva Karel Hanzelka. "Podle evropského práva by tomu tak mělo být," je si jistý obchodní ředitel Student Agency pro železniční dopravu Jiří Schmidt.
Student Agency tvrdí, že bude schopná nabídnout cenu, která bude až o 40 procent nižší oproti nákladům, které si v současnosti na těchto spojích účtují České dráhy. Těm platí ministerstvo dopravy téměř 120 korun za kilometr jízdy rychlíku. Na rozdíl od proplácení nákladů na osobní vlaky si u rychlíků dráhy nestěžují na nedofinancování.
Zástupci společnosti ujišťují, že nabídku, kterou připravovali několik měsíců, skutečně podají a projekt neskončí v koši podobně, jako dopadla nabídka na provoz osobáků v Libereckém kraji, nebo plán na provozování luxusního spoje mezi Prahou a Ostravou. - čtěte Student Agency odstoupila od souboje o regionální vlaky
"Velice litujeme toho, že jsme kvůli rozhodnutí našeho partnera Keolis museli od tohoto plánu ustoupit," říká provozní šéf firmy Jan Paroubek. Do souboje o dotované rychlíkové spoje chce jít Student Agency sama.
Kde chce jezdit Student Agency:
|