Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

McDonald’s má rekordní tržby, chystá se na „digitalizaci“ restaurací

  14:59aktualizováno  14:59
Síť restaurací s rychlým občerstvením McDonald’s se v Česku po dvou horších letech podařilo loni navýšit tržby. Tržby dosáhly 4,37 miliard korun. Společnost v minulosti trápila špatná pověst, která vedla v Česku i ve světě k úbytku zákazníků. McDonald’s na to reaguje postupnou proměnou provozoven, která má zákazníkům zajistit čerstvější burgery i více moderních technologií.

(Ilustrační snímek) | foto: Reuters

Tržby se oproti předminulému roku zvýšily o 200 milionů a byly vůbec nejvyšší za 25 let, co společnosti v Česku působí. Firmě se tak podařilo zvrátit pokles, který nastal v roce 2013. Už ne tak dobře dopadl řetězec globálně. Celosvětově klesly tržby McDonald’s o sedm procent na 25,4 miliardy dolarů. Provozní zisk se propadl o deset procent na 7,1 miliardy.

Podle generálního ředitele McDonald’s pro Českou republiku Tomasze Rogacze stojí za tuzemským růstem tržeb nová dlouhodobá strategie pro český trh, kterou firma nastartovala před rokem a půl.

Kdysi informace tající společnost dnes ochotně zveřejňuje své dodavatele a snaží se navýšit podíl místních surovin. Velký úspěch zaznamenal řetězec například s časově omezenou nabídkou burgeru Maestro Bohemia, který obsahoval výhradně české hovězí.

Největší změny však většinu z 93 tuzemských provozoven teprve čekají. Loni na podzim McDonald’s představil v Praze na Jižní spojce nový koncept prodejny se samoobslužnými kiosky. Minulý týden ho rozšířil do provozovny v pražských Štěrboholech a podle Rogacze budou následovat další (o otevření pobočky na Jižní spojce čtěte zde).

„Náš plán pro tento rok je transformovat minimálně 30 procent restaurací v Česku. Do roku 2018 bychom pak chtěli mít hotovou většinu zbylých prodejen. Nechci říkat všechny, ale maximum, u kterých to bude možné,“ říká v rozhovoru pro MF DNES Rogacz.

Fotogalerie

Samoobslužný kiosek, tablety, rychlé wifi připojení a další digitální vychytávky budou pro zákazníky nejviditelnější změny.

Klíčová je ale podle řetězce především proměna celého pracovního procesu za pultem a v kuchyni. Zaměstnanci nově už nebudou automaticky chystat burgery, které pak čekají na zákazníka. Nově začnou pracovat až ve chvíli, kdy obdrží objednávku.

Rogacz si od toho slibuje maximální čerstvost jídel. Postupem času to však také podle něj umožní uzpůsobit burger individuálnímu přání zákazníka a přidat do něj v maximální možné míře přísady nad rámec standardní nabídky.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Projekt od počátku čelil kritice ze strany ekologů a způsobil masivní odsun...
Zakázka na přehrady padá. Český Liglass nezaplatil Kyrgyzstánu stamiliony

Kyrgyzská vláda chce ukončit smlouvu s českou společností Liglass Trading CZ, která měla v Kyrgyzstánu převzít výstavbu vodních elektráren, píšou tamní média....  celý článek

Rastislav Velič, člen představenstva finanční skupiny Arca Capital
Arca kupuje rakouskou Wiener Privatbank, chce expandovat do ČR

Česko-slovenská finanční skupina Arca Capital kupuje většinový podíl v soukromé rakouské bance Wiener Privatbank a plánuje s ní expandovat do Česka. Transakce...  celý článek

Škoda Octavia Combi RS 245
Přes 900 majitelů škodovek podalo první společnou žalobu kvůli emisím

Prvních 911 českých majitelů dieselových škodovek podalo společnou žalobu na koncern VW a Škoda Auto. U obvodního soudu pro Prahu 8, kde má sídlo část...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.