Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vrátíme pendolino výrobci, připustil Šimonovský

  1:00aktualizováno  1:00
Ministr dopravy Šimonovský pohrozil konstruktérům rychlovlaku Pendolino, že jim poruchové stroje vrátí. Čtyři z pěti nových souprav minulý týden vyřadil z provozu kolaps softwaru. Teď je zkoumají odborníci z italské společnosti Alstom, kde je vyrobili.

Pendolino - Pendolino je připraveno na zpáteční cestu do Prahy.(6. prosince 2005) | foto: David VotrubaiDNES.cz

ČTĚTE TAKÉ:
Kvůli vadnému softwaru stála další dvě pendolina
ČD se omluvily za poruchy pendolina a zlevnily

"V případě, že se je odborníkům z italského Alstomu nepodaří opravit a závady se budou opakovat, budeme jednat o vrácení," uvedl Šimonovský.

Ve středu chtějí zástupci Českých drah jednat o nápravě s evropským ředitelem Alstomu Terencem Watsonem. "Očekáváme garanci nasazení pendolin do provozu během několika dnů," sdělil Aleš Ondrůj z Českých drah.

Dráhy koupily od Alstomu celkem sedm rychlovlaků za zhruba 4,4 miliardy korun. Nyní jezdí podle Ondrůje pouze jediný.

Výpadek nových vlaků znamená pro dráhy i pro ministra ostudu - zvláště proto, že na pendolino se velmi dlouho čekalo.

S nátlakem na Italy to však zřejmě nebude tak jednoduché. Šimonovský včera prohlásil, že smlouva s Alstomem z roku 1996 je pro dráhy nevýhodná. Když vlaky nejezdí, nabíhá výrobci penále až po pěti dnech.

Na trati je levnější jistota
Dráhy nasadily na hlavní trať mezi Prahou a Ostravou normální vlaky, které nejsou oproti poruchovému pendolinu o tolik horší. Jsou spolehlivější, jezdí načas, a navíc jsou levnější.

Na lince SuperCity zůstalo v provozu poslední pendolino, ostatní spoje zajišťují klasické soupravy. Ty však bez problémů zvládají jízdní doby plánované pro rychlovlak.

"Při sestavování jízdního řádu se počítalo s rezervami, jízdní řád se proto dodržuje," objasňuje Ondrůj z Českých drah.

Jednotka pendolino nyní jezdí na spojích SC 501, 504, 507 a 510. Cestující, kteří si koupí jízdenku na SuperCity, navíc platí o dvacet procent méně. Cesta mezi Prahou a Ostravou tak ve druhé třídě stojí 400 korun.

Spoj lze využít i s obyčejnou jízdenkou bez toho, že by si cestující musel kupovat  navíc místenku za 200 korun. "V tomto případě ale není možné garantovat místo k sezení," upozorňuje Ondrůj.

Sleva bude platit minimálně do doby, než budou všechna pendolina opět na trati. Kdy to bude, se zatím neví.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Průzkumný vrt v Cínovci.
K ziskům z lithia se stát může dostat přes daň pro těžaře

Debata o lithiu se pomalu přesouvá od snahy odstřihnout australskou společnost EMH od rozjetého průzkumu na Cínovci k úvahám, co by z něj stát mohl mít....  celý článek

(Ilustrační snímek)
KOMENTÁŘ: Podnikatelé mají papírování plné zuby, to sdílené ekonomice nahrává

Sdílenou ekonomiku lze vnímat jako přirozenou reakci na přeregulovanost některých odvětví na trhu. Její potenciál je obrovský. Stávající hráči na trhu si...  celý článek

banka UniCredit
Internetové bankovnictví UniCredit Bank má stále drobné potíže

Klienti UniCredit Bank, kterým minulý týden několik dní nefungovalo internetové a mobilní bankovnictví, se v pondělí opět potýkají s některými omezeními...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.