Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Továrna Volkswagenu ruší směnu. Automobilka přestala nabírat lidi

  18:21aktualizováno  18:21
Továrna německé automobilky Volkswagen v dolnosaském Salzgitteru, která je hlavní výrobnou motorů společnosti, ruší s ohledem na vývoj skandálu s emisemi zvláštní směnu. Společnost ve středu také oznámila, že její finanční divize pozastavila přijímání nových zaměstnanců.

Výroba modelu Volkswagen Golf V ve Wolfsburgu. | foto: ČTK

Mluvčí motorárny v Salzgitteru Stella Pechmannová ve středu potvrdila zprávu listu Wolfsburger Allgemeine Zeitung o rušení zvláštní směny, která byla zavedena kvůli vysoké poptávce. Označila to za „čistě preventivní opatření“, jímž závod reaguje na nynější nejistou situaci po vypuknutí skandálu kolem manipulace emisí u naftových motorů.

Aféra dieselgate

Stejným způsobem odůvodnila zmrazení náboru nových lidí finanční divize Volkswagenu, která poskytuje zákazníkům úvěry na nákupy vozů a uzavírá leasingové smlouvy se správci firemních flotil. Její mluvčí Stephen Voges podle agentury AP dodal, že dosavadních dohod o přijetí zaměstnanců se tento krok nedotýká.

Německý ministr financí Wolfgang Schäuble ve středu podle médií prohlásil, že Volkswagen v důsledku skandálu projde výraznými strukturálními změnami. Podle zdroje agentury Reuters se ve středu večer kvůli skandálu sejde výkonný výbor dozorčí rady Volkswagenu a posoudí dosavadní výsledky interního vyšetřování.

Volkswagen není sám

Skandál kolem falšování údajů o měření emisí bude mnohem širší a neomezí se pouze na německý automobilový koncern Volkswagen. Ve středu to řekl předseda ekologického sdružení Deutsche Umwelthilfe (DUH) Jürgen Resch. Podle něj se k podvodům uchýlilo mnoho evropských automobilek, aby zajistily, že budou auta s dieselovým motorem konkurenceschopná vůči benzinovým.

„Ještě nás čeká mnoho odhalení u dalších značek,“ řekl Resch. Další německé automobilky Daimler a BMW nicméně v minulém týdnu popřely, že by s emisními údaji manipulovaly.

„Máme tady evropskou, možná až za hranice Evropy sahající formu organizovaného podvádění. Protože podle našich poznatků v posledních letech se stalo běžnou praxí, že se motory optimalizují, aby vykazovaly dobré výsledky při testech, a že vozy umí rozpoznat, kdy jsou testovány a kdy je třeba dodržet předepsané hodnoty emisí,“ uvedl Resch.

Konkurenční souboj

Podle Resche chtěly automobilky falšováním údajů o emisích posílit konkurenceschopnost dieselových aut. „Pokud by ta auta dodržovala normy, bylo by nutné je vybavit zařízením pro čištění výfukových plynů. Tato zařízení ale snižují výkon aut a zvyšují jejich spotřebu. Dieselové vozy by tak byly méně konkurenceschopné proti benzinovým a hybridním,“ řekl předseda DUH.

Samotná úprava motoru, aby vyhovoval emisním normám, přitom podle Resche není drahá. „Technické náklady se u jednoho motoru pohybují mezi 200 a 300 eury (5 400 a 8 100 korun),“ řekl. Úprava motoru u aut, která už jsou v provozu, ale podle něj bude mnohem dražší a navíc může ovlivnit i provozní vlastnosti vozidel.

Motor, který to zavařil Volkswagenu:

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vývoj Dow Jonesova indexu na obrazovce v newyorské burze (17. října 2017)
Dow Jones posílil na nový rekord, překonal hranici 23 000 bodů

Akcie v USA pokračují v lámání rekordů. Dow Jonesův index, který zahrnuje třicet předních amerických podniků, v úterý poprvé překonal hranici 23.000 bodů....  celý článek

Ilustrační foto
Amazon instaluje lidem schránky. Mohou převzít balík, i když nejsou doma

On-line prodejce Amazon pronikl do života Američanů různými způsoby. Začalo to obyčejnými knihami. Pokračovalo to těmi elektronickými, čtečkou Kindle,...  celý článek

Harvey Weinstein (New York, 28. duna 2017)
Sexuální aféra potápí Weinsteinovu firmu, filmová společnost hledá kupce

Filmová společnost je kvůli sexuální aféře svého spoluzakladatele Harveyho Weinsteina ve finančních potížích a hledá kupce. Podle tiskových agentur to v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.