Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Českým dráhám chtějí dodat vlaky i Číňané, v tendru jsou čtyři firmy

  9:34aktualizováno  9:34
Poprvé v historii se o zakázku pro České dráhy uchází čínský výrobce vlaků. Čínská společnost CRRC, která nedávno podepsala kontrakt na první vlaky pro Leo Express, se přihlásila do soutěže na elektrické nízkopodlažní jednotky.

Vlak od čínské společnosti CRRC | foto: CRRC

Přítomnost čínského výrobce potvrzuje materiál Zpráva o činnosti řídícího výboru Českých drah za třetí čtvrtletí, který předložilo ministerstvo dopravy.

„Dvě žádosti o účast jsou od zájemců z České republiky, po jedné ze Švýcarska a Číny,“ uvádí materiál. České dráhy soutěž vypsaly jako dvoukolovou, nejprve musejí firmy prokázat svoji kvalifikace, teprve pak nabízet cenu. „Zakázka je ve fázi posuzování kvalifikace, více k tomu není v tuto chvíli sdělit,“ uvedl mluvčí Českých drah Radek Joklík.

I když materiál neuvádí konkrétní jména zájemců, podle informací iDNES.cz je to právě největší čínská železniční firma CRRC. Ta je i největším výrobcem vlaků na světě. Dalšími zájemci jsou Škoda Transportation, Siemens a Stadler. Smlouva je jen rámcová, není tak jisté, že dopravce odebere všechny vlaky.

České dráhy vypsaly soutěž na rámcovou smlouvu na dodávku elektrických jednotek pro dálkové vlaky v dubnu. Poptávají celkem 20 jednotek za více než 4 miliardy korun (více o tendru čtěte zde). S podobnou soutěží na elektrické vlaky počítá i ministerstvo dopravy pro projekt státní leasingové firmy na vlaky.

CRRC má už jistou jinou zakázku na české železnici. Před několika týdny se dohodl se soukromým dopravcem Leo Express na dodávkách vlaků (více čtěte zde).

Firma se netají ambicemi vstoupit více na evropský trh, otevřela už velké zastoupení ve Vídni. Z evropského trhu jí ale chybí dostatek referencí. I proto se mluví o tom, že by mohla koupit Škodu Transportation. Firma jednání nekomentuje, Škoda a CRRC ale dávají společnou nabídku na vlaky do Izraele.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.