Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Miliony motorů falšujících emise jsou z Maďarska. Ekonomice hrozí pád

  9:53aktualizováno  9:53
Zhruba dva miliony z 11 milionů motorů, kterých se týká skandál kolem falšování emisních testů koncernem Volkswagen, vyrobila maďarská továrna divize Audi. Uvedl to v úterý maďarský ministr hospodářství Mihály Varga. Dodal, že maďarská vláda se nyní snaží posoudit, jaké dopady by skandál mohl mít na tamní ekonomiku.

Maďarská továrna divize Audi loni vyrobila téměř dva miliony motorů a více než 150 tisíc vozů. | foto: Audi

„Jsem si jistý, že to ovlivní maďarský automobilový průmysl,“ řekl ministr televizi TV2. „Doufám však, že tento dopad bude menší, než předpovídají katastrofické scénáře,“ dodal. Upozornil rovněž, že Maďarsko „v tuto chvíli“ neplánuje žádný zákaz automobilů Volkswagen.

Varga již dříve uvedl, že pokud povede skandál k poklesu prodeje automobilů v Evropě, mohlo by to snížit tempo růstu maďarské ekonomiky o 0,3 až 0,6 procentního bodu.

Aféra dieselgate

Maďarská továrna divize Audi loni vyrobila téměř dva miliony motorů a více než 150 tisíc vozů. Společnost Audi v pondělí uvedla, že softwarem umožňujícím falšovat údaje o emisích při testech bylo v celém světě vybaveno zhruba 2,1 milionu vozů s její značkou.

Součástí koncernu Volkswagen je rovněž česká Škoda Auto. Ta v pondělí oznámila, že manipulace s emisemi naftových motorů zahrnují zhruba 1,2 milionu vozů s její značkou.

Křišťálová Lupa 2015

Skandál se týká také španělské divize Seat. Ta dnes oznámila, že vyrobila zhruba 700 tisíc z 11 milionů motorů vybavených softwarem pro manipulaci s emisními testy. „Ve Španělsku již zůstává pouze malá zásoba neprodaných vozů s tímto typem motoru, méně než 3000 aut. Vyzvali jsme prodejce, aby dali tyto vozy stranou,“ uvedl mluvčí podniku.

Španělská vláda již o víkendu signalizovala, že bude kvůli skandálu kolem emisí požadovat po automobilce Seat vrácení části dotací, které firma obdržela v rámci programu na podporu prodeje nových vozů šetrnějších k životnímu prostředí.

Skandál vypukl v pátek 18. září, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Koncernu za tyto podvody v USA hrozí pokuta až 18 miliard dolarů (435 miliard korun). Skandál navíc začaly minulý týden vyšetřovat i některé evropské země a na firmu byla podána řada hromadných žalob.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Potenciálně nebezpečná malá kuše na párátka je v Číně hitem. Je oblíbenější než...
Zapomeňte na fidget spinner. Čínou letí mini kuše, rodiče volají po zákazu

Čínští rodiče volají po zákazu mini kuše, která se stala hitem mezi čínskými dětmi. Hračka, původně konstruovaná na střílení párátek, se může snadno proměnit v...  celý článek

Reklama, která si pohrává s tématikou hromadného znásilnění.
Sex v reklamě neprodává, někdy spíš irituje, ukázala rozsáhlá studie

Zažitý stereotyp, že sex v reklamě prodává, se pomalu boří. Podle nejnovějšího výzkumu sice sexualita dělá spoty zapamatovatelnější, ne však v souvislosti se...  celý článek

Americký řetězec rychlého občerstvení Burger King (ilustrační snímek)
I my snížíme obsah antibiotik v kuřecím mase, slíbil Burger King

Restaurace Burger King se přidají k řetězcům, které výrazně omezují používání kuřecího masa vyhnaného antibiotiky v pokrmech. Chtějí se tak připojit k boji...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.