Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Skandál VW se týká více než milionu škodovek, firma je svolá do servisu

  15:58aktualizováno  15:58
Manipulace s emisemi u naftových motorů se týkají celkem 1,2 milionu vozů automobilky Škoda Auto. Podle agentury Reuters to oznámila mladoboleslavská automobilka. Firma plánuje svolat dotčená auta do servisů k technické úpravě.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto:  Radek Cihla, MAFRA

„Mohu potvrdit že v rámci značky ŠKODA jde celosvětově přibližně o 1,2 milionu již dříve vyrobených vozů,“ uvedl mluvčí autmobilky Jozef Baláž.

„Majitele dotčených vozů svoláme do autorizovaných servisů, kde proběhnou příslušná technická nápravná opatření, na kterých aktuálně pracujeme. Náklady na případná nezbytná technická opatření převezme koncern Volkswagen,“ dodal mluvčí firmy.

Na obcházení emisních testů se přišlo u koncernových motorů TDI pod typovým označením EA 189. U Škody byly tyto motory montovány do předchozích generacích vozů Octavia, Fabia, Superb, Rapid nebo Roomster.(více o škodovkách a kauze s emisemi zde)

Baláž upozorňuje, že všechny nové v EU nabízené škodovky s dieselovým pohonem splňují všechny předpisy v oblasti životního prostředí. „Dotčeny jsou vozy s motory řady EA 189. Jedná se o již dříve vyrobené vozy, které jsou v provozu. Pro jejich majitele je důležité vědět, ze dotčená vozidla jsou absolutně bezpečná a schopná každodenního provozu.

Rošády v koncernu

Aféra dieselgate

Skandál VW vypukl před více než týdnem, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) firmu obvinila, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagenu za tyto podvody v USA hrozí pokuta až 18 miliard dolarů (438 miliard korun).

Skandál již začaly vyšetřovat i některé evropské země a na firmu byla podána řada hromadných žalob. Volkswagen přiznal, že software umožňující manipulovat s měřením emisí instaloval v celém světě do zhruba 11 milionů aut.

České ministerstvo dopravy minulý týden uvedlo, že je připraveno svolat ke kontrole majitele aut koncernu Volkswagen včetně domácí Škody, které jsou vybaveny motorem TDI s možností obcházet emisní měření. V letech 2009 až 2013, kdy se prý motory do různých modelů montovaly nejvíce, se podle údajů Svazu dovozců aut v České republice prodalo přes 150 000 dieselových vozů Škoda a VW.

Důsledky emisního skandálu mladoboleslavská atumobilka pocítila už například ve Švýcarsku, kde úřady v sobotu dočasně zastavili prodej některých aut značky Škoda a dalších vozidel koncernu VW.

V důsledku skandálu minulý týden odstoupil generální ředitel koncernu Volkswagen Martin Winterkorn. Nahradil ho Matthias Müller, který doposud řídil divizi Porsche. Změny, kterými Volkswagen reaguje na skandál kolem emisí, se dotknou i české součásti Škoda Auto.

Její šéf Winfried Vahland od listopadu povede aktivity koncernu Volkswagen v USA, Kanadě a Mexiku, a v čele mladoboleslavského podniku jej nahradí Bernhard Maier. Ten dosud působil ve funkci šéfa odbytu značky Porsche.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.