Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

„Lid USA chce pravdu o emisích.“ Kongres vyslechne ředitele Volkswagenu

  9:09aktualizováno  9:09
Šéf aktivit německé automobilky Volkswagen ve Spojených státech Michael Horn bude příští týden vypovídat před vyšetřovací komisí amerického Kongresu ohledně skandálu s falšováním údajů o emisích naftových vozů. Mexická divize Volkswagenu se po skandálu rozhodla zrušit původně plánované mimořádné směny v továrně ve městě Puebla.

Volkswagen začíná rušit směny v továrnách. | foto: Reuters

Horn 8. října předstoupí před vyšetřovací komisi výboru americké Sněmovny reprezentantů pro energetiku a obchod. Volkswagen minulý měsíc přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut v celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí.

„Americký lid chce vědět, proč byl software do vozů instalován, jakým způsobem bylo o jeho instalaci rozhodnuto a jak je možné, že tak dlouhou dobu unikal odhalení. Přineseme odpovědi,“ uvedl podle agentury Reuters předseda vyšetřovací komise Tim Murphy.

Továrna ruší směny

Aféra dieselgate

Agentura DPA informovala, že továrna Volkswagenu v Mexiku zruší plány na zavedení sobotních směn. Mexická divize VW nicméně podle DPA popřela zprávy o tom, že v závodě plánuje zkracování pracovní doby či odstávky. Továrna v Puebla je druhým největším závodem Volkswagenu na světě, ročně vyrobí více než půl milionu vozů.

Volkswagen již v reakci na skandál s falšováním údajů o emisích zrušil mimořádnou směnu v hlavní továrně na výrobu motorů v dolnosaském Salzgitteru. Společnost tento týden rovněž oznámila, že její finanční divize pozastavila přijímání nových zaměstnanců.

Skandál vypukl v pátek 18. září, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Koncernu za tyto podvody v USA hrozí pokuta až 18 miliard dolarů (téměř 440 miliard Kč). Skandál navíc začaly vyšetřovat i další země a na firmu byla podána řada hromadných žalob.

Součástí koncernu Volkswagen je rovněž česká Škoda Auto. Ta v pondělí oznámila, že manipulace s emisemi naftových motorů zahrnují zhruba 1,2 milionu vozů s její značkou.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.