Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Žádná oprava, ale odkup. Kalifornské úřady odmítly emisní plány Volkswagenu

  6:30aktualizováno  12:10
Úřady v Kalifornii ve středu odmítly navrhovaný plán německé automobilky Volkswagen na opravu 16 000 naftových aut s třílitrovým motorem, pro které se v souvislosti s rozsáhlým skandálem kolem měření emisí stále hledá řešení. Úprava těchto vozů by společnosti pomohla vyhnout se dalšímu nákladnému odkupu aut.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Reuters

Plán, který kalifornský regulátor CARB zamítl, se týká luxusních vozů Audi, Porsche a Volkswagen z modelových let 2009-2016 prodaných v Kalifornii. Plán je podle kalifornského úřadu „v řadě oblastí neúplný a nedostatečný“. Regulátor také uvedl, že minimálně do prosince nebude mít dostatek údajů, aby mohl rozhodnout, zda bude úprava třílitrových motorů fungovat ve všech naftových autech.

Volkswagen se v červnu dohodl, že v USA zaplatí celkem 15,3 miliardy dolarů (375 miliard korun) za skandál kolem měření emisí, na jehož řešení se dohodl s americkými úřady a tamními majiteli svých naftových vozů (více čtěte zde).

Aféra dieselgate

Automobilka za odkoupení 475 000 naftových aut s dvoulitrovým motorem vynaloží zhruba deset miliard dolarů. Kromě toho souhlasila, že převede celkem 4,7 miliardy dolarů do fondu pro řešení otázky nadměrných emisí a do fondu na podporu zelených technologií v automobilovém průmyslu. Oddělené vyrovnání se 44 americkými státy pak Volkswagen vyjde na 603 milionů dolarů.

Otazníky ale dál visí nad zmíněnými tisíci auty značek Volkswagen, Audi a Porsche s třílitrovým motorem. Kdyby Volkswagen tyto větší a dražší vozy musel odkoupit, mohlo by ho to stát další miliardy dolarů navíc.

Právní zástupce automobilky Robert Giuffra v červnu řekl, že Volkswagen má za to, že je schopen tyto vozy opravit a že úprava nebude složitá. Mluvčí americké Agentury pro ochranu životního prostředí (EPA) ale řekl, že úřad souhlasí s tím, že Volkswagen nepředložil plán na svolání silnějších naftových aut, který by šlo schválit.

Mluvčí Volkswagenu uvedl, že automobilka nadále pracuje s EPA i s kalifornským regulátorem CARB, aby k technickému řešení dostala souhlas.

Skandál propukl loni v září, kdy EPA automobilku Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovým motorem instalovala software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Koncern pak přiznal, že v USA je tímto softwarem vybaveno celkem asi 570 tisíc vozů.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Z filmových Angry Birds
Angry Birds chtějí zdolat další metu, firma za miliardy se chystá na burzu

Firma Rovio Entertainment, tvůrce populární elektronické hry Angry Birds, se chystá vstoupit na burzu a nabídnout své akcie. Výrobce mobilní aplikace by mohl...  celý článek

Šéf Uberu Travis Kalanick.
Akcionář Uberu žaluje bývalého šéfa alternativní taxislužby za podvod

Zakladatel a bývalý šéf alternativní taxislužby Uber Travis Kalanick čelí žalobě za podvod, kterou na něj podala investiční firma Benchmark Capital. Ta tvrdí,...  celý článek

Donald Trump přivítal ve svém sídle čínského prezidenta s chotí. (6.4.2017)
Přezkum duševního vlastnictví nesmí poškodit obchod, vzkázala Čína Trumpovi

Čína bude bránit své zájmy, pokud Spojené státy poškodí vzájemné obchodní vazby, oznámilo čínské ministerstvo obchodu. Reagovalo tak na memorandum podepsané...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.