Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nulová inflace, levná nafta. Stát přesto Českým drahám na rychlíky přidá

Inflace je téměř na nule, ceny nafty klesají. Za motorové rychlíky mezi Plzní a Mostem přesto ministerstvo dopravy zaplatí v aktuálním jízdním řádě o osm procent víc než v minulém roce. České dráhy to vysvětlují především chystanými výlukami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J67i39r63i 54Z28u84z64a64ň72á16k 4888530683196

Už někdo viděl soukromníka aby prodělával!!jen hlupák si to může myslet nebo tvrdit a to platí ve všem jak dr.dopravě.A co autobusy a sil.doprava ta jezdí na jinou naftu?Je to jen boj akydy,že já to udělám levněji než ten druhý!!;-D

0/0
12.1.2016 11:18
Foto

M27i55c96h15a97l 95S18m48í62t86k60a 8944184103206

To je zase blabol, pate pres devate. Tradicni Surovina

+3/−1
28.12.2015 22:23
Foto

J22a66n 68V62a10l18a66l79í40k 6356319970116

Za motorové rychlíky mezi Plzní a Mostem přesto ministerstvo dopravy zaplatí v aktuálním jízdním řádě o osm procent víc než v minulém roce. České dráhy to vysvětlují především chystanými výlukami.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/rychliky-plzen-most-se-statu-prodrazi-dh6-/eko-doprava.aspx?c=A151223_115759_eko-doprava_suj

Českým drahám letos kvůli největšímu počtu výluk v historii české železnice výrazně vzrostou náklady na náhradní autobusovou dopravu. V řadě případů budou náhradní autobusy pro dopravce nakonec dražší než provoz vlaků.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/rekordni-rok-vyluk-na-zeleznici-komplikuje-provoz-cd-pdq-/eko-doprava.aspx?c=A150506_173756_eko-doprava_suj

No a když ty autobusy za výluky jsou dražší než vlaky tak proč by nedostali víc peněz...

+5/0
27.12.2015 17:20

D71a93v24i73d 67G89a92j55d54a 5610639722711

Pan Sůra prostě píše konfrontačně už i nadpisy. Zajišťuje si čtenost.Aby snad nedostal na Idnes padáka.Nafta je levnější ,ale já furt jezdím MHD stejně dráho,platím stejně a více za zboží atd..atd. Zatímco, když nafta zdraží,tak se zdražují i rohlíky.Ach jo.Ten bulvár.Jenomže spojení soukromých firem a státu je ještě horší varianta.

+7/−3
27.12.2015 9:03

D31a25v90i40d 34V68a56c72h94t75a85r98č56í21k 8189872265748

Jste jen pouhý i.d.i.o.t. Vaše argumentace pod bodem mrazu, IQ houpacího koněRv

+1/−7
27.12.2015 12:49

D71a74v20i47d 89G92a45j30d49a 5200279662221

Děkuji za hodnocení.Vaše argumentace má naopak velký potenciál... ;-)

+3/−1
27.12.2015 15:18

L17a98d36i46s45l64a48v 94K96o38v54a98ř98í48k 2870677430809

Davide nechte už ten rum na pokoji. Střílíte pak od pasu.

+1/−1
28.12.2015 7:03

M47a66r44e87k 11M95a21r77t10i46n 8879484166610

Nadpisy většiou píší editoři, nikoliv redaktoři.

+1/0
27.12.2015 21:24

J76a18n 73S91ů56r83a 4705523603352

Titulek je v tomto případě moje práce. Podle mého názoru plně vystihuje situace. O tom, že nezlevňují autobusoví dopravci, i když prostor je, jsem psal před týdnem. Tam to kupodivu nikomu nevadilo za to, že je kritizuji.

+2/0
27.12.2015 21:37

J76a76n 80J91e89m92e96l41k80a 1755460

Jenom hlupácí můžou volat po zrušení jednotného státního systému ČD.

Jakou práci odvádí ČD s Elephanty na lince třeba S2 na Nymburk. Jezdí tím tolik lidí, že vlaky musí být zdvojeny a pod. Naprosto dostatečná kvalita, dobrý uklid, pohodlný vlak, dobrý úklid. Pohodlná první třída. Jediné čím dostává Elephant zabrat jsou vandalové - chtělo by to kamery.

21 km, 23 min, 29 Kč s in25, 19 Kč s IN50, Pohodlná první třída se sklopným sedadlem 37 Kč.

Městské řešení s metrem a rozhrkaným přecpaným autobusem 40 Kč.

Ariva 10 km 21 min, 26 Kč.

Takže klidně si volejte po soukromých dopravcích, ale já tvrdím, že si těžce připlatíte systémem jeden dopravce jedna trať.

Pokud by třeba soukromý dopravce dostal jenom některé časy, například nové při častějších jízdách v jízdním řádu, tak klidně, ale jinak..

+15/−2
27.12.2015 8:58

R29o55m71a20n 35S49t34o86n47e57k 1199893489461

bez soukromých dopravců je dost možné že by nejezdilo u ČD tolik nových vlaku

+1/−4
27.12.2015 10:02

V32a40c24l74a85v 96H75a23j83e61k 3336299399

CD pořizovali nové či modernizované vozy již dávní před vstupem soukromníků. Např. Jídelní vozy s vozy na EC kolem roku 1995, stejně jako regionovy

+4/0
27.12.2015 12:43

J84a19n 52J89e16m34e85l40k88a 1275300

Ano, ale volný trh na Praze Ostravě je něco zcela jiného než jeden dopravce, jedna trať, 15 let.

0/0
27.12.2015 20:17

V46á58c31l27a73v 86K29a67m90í53r 9532707661276

Furt to slovo ,,DOTACE,, Kdy už někdo panu Sůrovi vysvětlí,že platba za objednané služby - tj. vlaková doprava v čr na objednaných úsecích,v objednaném rozsahu a kapacitě NENÍ DOTACE!!

+7/−5
27.12.2015 8:22

V15á89c48l53a41v 87K57a11m30í93r 9112387141286

Nebo chce pan novinář tvrdit,že když pojedu autobusem třeba z Prahy do Karlových Varů,tak neplatím za objednanou službu,tedy dopravu z bodu A do bodu B,ale dopravce dotuji?To je fór... :D

+1/−1
27.12.2015 8:25

D82a23v60i90d 50V95a54c49h47t53a95r19č74í14k 8609472415658

A další trubka...bože já bych blil

0/−3
27.12.2015 12:52

D81a33v87i28d 95G90a45j85d42a 5870579102321

Pane Vachtaříku, asi moc bramborového salátu nebo hysterie. Obojí by mělo odeznít.

+3/0
27.12.2015 15:21

J71a58n 24S48ů17r40a 4915793253302

Slovo dotace je v textu použito jednou a nikoliv v souvislosti s úhradou objednávky rychlíků

+1/0
27.12.2015 8:55

V60á49c11l98a45v 77K82a96m68í56r 9692717321936

Pane Sůra,nejde jen o tento text,slovo dotace používáte pomalu v každém článku o ČD.Nikdy se nezmíníte,že ČD jedou na objednávku krajů,potažmo ČR.Tudíž nikdy nejde o dotace.A nevím,kde se zmiňuji o rychlících,já psal o všech objednávaných vlacích,což nejdou jen rychlíky,ale i vlaky kategorie Os,Sp.

0/−1
27.12.2015 10:04

V93á93c64l10a15v 20K21a60m89í53r 9722477251886

pardon - *nejsou

0/0
27.12.2015 10:06

L22a39d11i73s11l18a67v 67P55a88s45t50o64r15e59k 1403757128865

Vítej do diskuzí.

0/0
27.12.2015 12:27

V91a53c23l45a36v 78H19a20j49e87k 3216559729

On to moc dobre vi ale tohle jen jeden z jeho projevů až patologické nenávisti vůči ČD.

+3/−1
27.12.2015 12:46

M40í67l17a 56P26i68š97t30ě85l36á36k 7183207693

To přeci po panu Sůrovi nemůžete chtít, ten má jen jeden cíl a to pošpinit ČD, jako v každém jeho článku o ČD.

+3/−1
27.12.2015 15:10
Foto

M68i56c55h39a22l 95S44m38í95t67k26a 8644464313976

Protoze Sura je d.... on nepochopi nikdy ze se za objednane sluzby v civilizovanem svete plati.

0/0
28.12.2015 22:25

M56i27l67a77n 89B77u33r46i52á82n59e42k 6883711679857

Tržní prostředí jak poleno...

+4/−2
27.12.2015 0:57

T19o27m68á49š 51K91n41a80i42f75l 6943380217880

V hromadne (regionalni) doprave nikdy trzni prostredi fungovat nebude (nemuze... Uz z orincipu)

+3/0
27.12.2015 1:06

A98n14t60o97n87í79n 18K50a41t78z90e32r 8192863386460

p.Buriánek,to není tržní prostředí jako poleno,to je zlodějna po česku jak poleno!!!:-P!!

+1/−2
27.12.2015 11:25

D12a49n34u10š40e 54K28r62a57m15o35l35i96š56o11v38á 3182417938599

Nedá mi to....benzin je nejníže, co by mohl být....nafta rovněž a už vám slevnili dodavatelé rohlíky, oblečení apod....to totiž neudělá nikdy nikdo...!!.

+9/−1
26.12.2015 23:10

M38a37r72e78k 16H11r76u36b69y 6597682321938

Ale obvykle vysokou cenu obhajuji poskytovatele sluzby, ne jejich zakaznici ;-)

To je vysada statni spravy a samospravy :-/

0/0
27.12.2015 0:44

J13i39ř92í 88P85a87u68l 3586425457392

Vsak pekari se uz nechali slyset, ze pecivo nezlevni, protoze ceny PHM v jejich produktech hraji minimalni roli, na rozdil od cen surovin. Tedy alespon do doby nez budou muset zdrazit, az ceny PHM zacnou rust nebo budou muset totez prohlasit o surovinach v pripade, ze by jejich ceny zacaly klesat. :-D

+1/0
27.12.2015 8:09

M81i25r44e31k 89Z92á10v55o43d86n72ý 7212617300348

Aha, takže když se zvýší cena o 7 Kč, je to nehorázné zdražení, zatímco když se cena sníží o 38 Kč, jedná se o virtuální zlevnění :))

+4/0
26.12.2015 23:09

P53e51t36r 86P54e65t12r 6133532708453

a když neumíte číst, tak vám dokonce i připadne, že jste vtipný :)))

+1/−4
26.12.2015 23:39

M28i54r16e89k 78Z94á37v49o41d28n60ý 7902487690748

Ano, jde vidět, že tuto skutečnost o sobě dosti dobře víte :))

+1/0
26.12.2015 23:52

M31i47r69e52k 29Z77á34v67o44d15n89ý 7192517280268

A jelikož jsou tady tací, kteří bohužel nepochopí text jednoduše, tak to raději rozepíšu. Nejdříve se píše o tom, jak je nehorázné, že v době nulové inflace rostou ceny kompenzací o 9 procent. Následně je vysvětleno, že se jedná o nutné investice do údržby vozidel. Následně je napsané, že na jiné trati poklesla objednávaná cena o 38 Kč z důvodu nasazení moderních vozidel. Jinými slovy, autor si sám odpovídá, že jakmile bude potřebná údržba vozidla dokončena, je více než pravděpodobné, že cena kompenzací zase poklesne. .... Ale to by pak nevyznělo tak bombasticky, když by byla pravda zobrazena celá :) A ještě jednou pro ty pomalejší. Toto není vtipný komentář :)

+8/−1
27.12.2015 0:02

M22a41r77e28k 57H81r10u37b95y 6927262341808

Hmm, státní úředníci zase obhajují přemisťování státních peněz do neprůhledných polosoukromých kapes. No, jsem zvědav, čeho zas budou ČD "hrdým sponzorem":-P

+1/−4
26.12.2015 22:54

J91i35ř89í 44E48r84b89e80n 1643834286267

Kterou polosoukromou kapsu máte na mysli?

0/0
26.12.2015 23:41

M50a30r47e54k 73H14r28u97b22y 6117482591698

Staci se podivat, kde vsude si CD objednavaji sluzby ci co sponzoruji.

Jak vubec muze subjekt jednou rukou skemrajici o dotace zaroven druhou rukou tyto rozhazovat na sponzoring? 8-o

0/−4
27.12.2015 0:43

T50o27m49á46š 41K55n35a60i10f85l 6513790987730

Cd ale o dotace v zasade neskemraji.

Protestujete stejne proti tomu, ze napr. Firma, ktera vam dodava rohliky, nekoho sponzoruje?

Ceske drahy dostavaji "dotace", ktere nejsou dotaci v pravem slova smyslu. Stat si id nich objednava dopravu. Z pohkedu CD je to sluzba jako kazda jina.

+3/−1
27.12.2015 1:08

M12a43r35e41k 76H93r98u40b41y 6797882501298

CD každoročně dostává od státu "kompenzaci" za ztráty v osobní dopravě (mmch. účetně nafouknuté), tj. peníze mimo platby za objednanou dopravu.

Firma, která mi dodává rohlíky, žádné peníze ze státního rozpočtu nedostává.

+1/−3
27.12.2015 12:06

T71o41m27á51š 71K89n88a30i61f13l 6933150537940

Ta kompenzace za ztratu v osobni doprave... To jenprave ta platba za objednanou dopravu.

+1/0
27.12.2015 12:07

D51a85n17u66š51e 14K16r49a93m13o71l55i57š88o33v98á 3622987588519

No...to je jako s nulou inflací u sýrů, hovězího masa a třeba léků....

+3/0
26.12.2015 22:52

M36a57r40t47i56n 63Š70v78a22n17c32a32r 5242463

Většinu tratí je třeba zrušit a ušetřené peníze investovat do těch zbylých. Železnice u nás je špatně funkční žumpa, ve které se topí peníze.

0/−4
26.12.2015 22:48

R64o18b23e65r80t 43J41a25n70u97l23í85k 3305179774751

A co ty babičky co jeodu z Velkého Pěčína do Dačic třeba,... autobus tam nejede,..celej život daně platili! Jančura tam jezdit nebude,... Státní drahy jsou služba tak je potřeba nato nahlížet!

+7/0
26.12.2015 23:37

J98a51n 68N65o13v32á79k 9167862587967

V Pičíně je krásně. A je tam i autobusová zastávka, hned za mostem u Dyje... :-)

0/0
27.12.2015 0:46

J26a31n 45N36o78v79á77k 9487682517857

Ale teď koukám do Idosu, že už to na ní asi fakt nestaví.

+3/0
27.12.2015 0:49

J11i12ř14í 93E41r69b48e43n 1773504716447

A uvědomuje si vaše nebetyčná osobnost, že železnice je síťové odvětví a že zrušením většiny tratí zlikvidujete zákaznictvo i pro ty zbylé, neboť nikdo nebude mít zájem na trase Železná Ruda - Děčín třikrát přesedat mezi busy a vlaky a pokaždé platit novou jízdenku?

+2/0
26.12.2015 23:39

T41o33m80á54š 79K60n85a43i59f93l 6843430987480

Zkus se zamyslet, nez neco vyplodis.

+1/0
27.12.2015 1:09

J62i85ř17í 49M38a38c17e56k 3645675624981

Aha. Takže když ČD špatně hospodaří a jejich vozy budou potřebovat více oprav, stát – tedy my všichni – to zaplatíme. Úžasné.

+7/−5
26.12.2015 21:21

R37o47m45a47n 24P29o74l59á10č94e54k 5986329685

Konkuerence tam chce jezdit s podobnými plečkami... Takže je otázka roku, než i konkurence bude natahovat ruku...

+7/−5
26.12.2015 21:34

R17o65m52a51n 18S28t60o42n31e85k 1569693109421

můžete napsat z jakýma plečkami tam chce jezdit konkurence?

+3/0
26.12.2015 22:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.