Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Každý úsek D1 chce opravit nejméně dvanáct firem. Stavba začne v dubnu

  16:02aktualizováno  16:02
Ředitelství silnic a dálnic bude na modernizaci jednotlivých pěti úseků dálnice D1 vybírat pokaždé z dvanácti firem. Své konečné nabídky na modernizaci jednotlivých úseků podalo ve čtvrtek celkem třináct firem, některé se ale neúčastní všech.

Dálnice D1 | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Ve hře jsou prakticky všechny velké tuzemské stavební firmy. Rozhodovat bude nejnižší cena.

Podle mluvčí ŘSD Niny Ledvinové teď bude hodnotící komise nabídky zkoumat a rozhodne v příštích dvou týdnech o tom, které budou vítězné. Do té doby se ŘSD k soutěži nechce vyjadřovat. Hodnotící komise bude zasedat celý příští týden.

Na rozdíl od soutěžích v minulých letech se už největší stavební firmy nespojují do sdružení, ale podávají nabídku zcela samostatně. Naopak středně velké firmy se spojily. Oproti původním informacím nejsou v soutěži turecké firmy, ve sdružení s českými jsou ale například rakouské, německé či polské společnosti.

Rekonstrukce D1

Modernizace prvních pěti úseků má začít na jaře a přinese velké omezení provozu. Každý úsek má stát mezi jednou až dvěma miliardami korun.

Předpokládaný termín zahájení prací se kvůli změnám v dokumentaci neustále posouval, nyní je podle ŘSD pravděpodobné, že se první fáze oprav uskuteční letos v dubnu.

Práce ale nebudou zahájeny na všech pěti úsecích. V ideálním případě by ŘSD chtělo podle mluvčí Martiny Vápeníkové zahájit práci na čtyřech z nich. Jaké úseky budou do první fáze zařazeny, vyplyne z výběrového řízení. Dá se totiž předpokládat, že se proti výsledkům soutěže někteří neúspěšní uchazeči odvolají a zahájení prací se zpozdí.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Stát chce vědět, kam a jak lidé jezdí. Zeptá se čtyřiceti tisíc domácností

Tak velký průzkum od jednoho ministerstva tady ještě nikdy nebyl. Podle zjištění MF DNES právě startuje historicky první celostátní průzkum dopravního chování,...  celý článek

Ministr dopravy Dan Ťok na tiskové konferenci hnutí ANO v pražském Centru...
Na stavbu dálnic bude mít stát v příštím roce 76 miliard, řekl ministr Ťok

Ministr dopravy Dan Ťok (ANO) má s ministerstvem financí předjednané zvýšení rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na příští rok na 76 miliard. Je to...  celý článek

RegioJet letos rozšířil flotilu o nové autobusy Scania Irizar i8
Konec výmluv na „vyšší moc“. RegioJet dá slevu, i když zpoždění nezavinil

Dopravce RegioJet zavádí od 15. září na všech svých autobusových i vlakových spojích takzvanou garanci včasného příjezdu do výstupní stanice. Cestujícím pošle...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.