Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Auta s podvodným softwarem VW začne do čtyř měsíců Škoda zvát do servisu

  11:03aktualizováno  11:03
Servisní akce Škody Auto, které mají u dotčených vozů odstranit možnost obcházet emisní měření, začne zřejmě na konci prvního čtvrtletí příštího roku. Nejdříve bude firma do servisů svolávat auta s motory 2,0 TDI a 1,6 TDI. Následně přijdou na řadu vozy s diesely 1,2 litru, kterých je postiženo nejméně.
Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) již dříve po konzultaci s německými úřady uvedl, že servisní akce bude zřejmě povinná i v Česku.

Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) již dříve po konzultaci s německými úřady uvedl, že servisní akce bude zřejmě povinná i v Česku. | foto: Reuters

Celkem v Česku Škoda eviduje 106 tisíc aut s motorem schopným poznat homologační měření emisí a přejít do ekologického režimu. Celosvětově jezdí asi 1,2 milionu škodovek s problematickým motorem od VW. V současnosti už Škoda tyto vozy v Evropě neprodává.

Aféra Dieselgate

U naftových dvoulitrů, kterých Škoda prodala nejvíc, bude podle mluvčího pro Českou republiku Vítězslava Pelce stačit nahrání nové verze softwaru řídící jednotky.

U další části s motorem 1,6 bude úprava, vedle přehrání softwaru, spočívat v menším technickém zásahu, kterým má být korekce měřiče množství nasávaného vzduchu. V případě motoru 1,2 koncern VW technické řešení teprve vyvíjí.

„Za Škoda Auto bych rád zdůraznil, že v první řadě se soustředíme na proces oprav a servisu, v jehož rámci zajistíme, aby pro naše zákazníky proběhnul co nejpříjemněji. Loajálnost a spokojenost zákazníků je pro nás maximální prioritou. Můžeme všechny zákazníky ujistit, že se o ně velice důkladně postaráme,“ dodal k chystané bezplatné servisní akci Pelc.

Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) již dříve po konzultaci s německými úřady uvedl, že servisní akce bude zřejmě povinná i v Česku. Podle informací médií je však věc na ministerstvu stále otevřená a Ťok chce o povinnosti či dobrovolnosti akce rozhodnout až po konzultacích u homologační autority Škody ve Velké Británii v prosinci.

„Pokud by musela být servisní svolávací akce povinná, nedovedu si to představit bez kompenzace ze strany automobilky,“ uvedl Ťok.

Ministerstvo by mělo koordinovat i tuzemské svolávací akce vozů dalších značek koncernu VW. Do autorizovaných servisů pozve jak 47 tisíc vozů VW, Seat a Audi, které byly prodané jako nové na českém trhu, tak neuvedený počet do Česka dovezených ojetin těchto výrobců.

Celá aféra propukla letos v září, kdy americká Agentura pro životní prostředí informovala, že v USA jezdí půl milionu vozů VW vybavených dieselovými motory typu EA 189 s normou Euro 5, které jsou schopné obcházet homologační emisní měření. Koncern následně přiznal, že celkem po světě jezdí 11 milionů vozů s problematickými motory.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Bourání severního železničního mostu na hlavním nádraží v Plzni. (18. dubna...
Největší železniční tendr padá. Zakázku za 3,5 miliardy zrušil ÚOHS

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil výsledek tendru na modernizaci železničního uzlu v Praze za 3,5 miliardy korun. Správa železniční dopravní cesty...  celý článek

Zátěžová zkouška prackovické estakády dálnice D8.
Z D8 zmizí ve středu poslední omezení, nejdřív se však na půl dne zavře

Nejpozději ve středu v pět odpoledne řidiči projedou úsekem dálnice D8 mezi Bílinkou a Řehlovicemi bez omezení. Provoz na Prackovické estakádě byl sveden do...  celý článek

Ministr dopravy Dan Ťok na tiskové konferenci hnutí ANO v pražském Centru...
Na stavbu dálnic bude mít stát v příštím roce 76 miliard, řekl ministr Ťok

Ministr dopravy Dan Ťok (ANO) má s ministerstvem financí předjednané zvýšení rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na příští rok na 76 miliard. Je to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.