Plán, který kalifornský regulátor CARB zamítl, se týká luxusních vozů Audi, Porsche a Volkswagen z modelových let 2009-2016 prodaných v Kalifornii. Plán je podle kalifornského úřadu „v řadě oblastí neúplný a nedostatečný“. Regulátor také uvedl, že minimálně do prosince nebude mít dostatek údajů, aby mohl rozhodnout, zda bude úprava třílitrových motorů fungovat ve všech naftových autech.
Volkswagen se v červnu dohodl, že v USA zaplatí celkem 15,3 miliardy dolarů (375 miliard korun) za skandál kolem měření emisí, na jehož řešení se dohodl s americkými úřady a tamními majiteli svých naftových vozů (více čtěte zde).
Aféra dieselgateNĚMECKO: Prokurátoři vyšetřují Winterkorna OTÁZKY A ODPOVĚDI: O svůj diesel se nebojte ŠVÝCARSKO: Úřady zakázaly prodej aut VW MOTOR:Pranýřované TDI poznáte podle C v kódu EKONOMIKA:Možná větší dopad než řecká krize VEDENÍ:Šéf VV Winterkorn odstoupil MĚŘENÍ:VW věděl o problémech TDI rok KOMENTÁŘ:Přišel čas ždímání VW |
Automobilka za odkoupení 475 000 naftových aut s dvoulitrovým motorem vynaloží zhruba deset miliard dolarů. Kromě toho souhlasila, že převede celkem 4,7 miliardy dolarů do fondu pro řešení otázky nadměrných emisí a do fondu na podporu zelených technologií v automobilovém průmyslu. Oddělené vyrovnání se 44 americkými státy pak Volkswagen vyjde na 603 milionů dolarů.
Otazníky ale dál visí nad zmíněnými tisíci auty značek Volkswagen, Audi a Porsche s třílitrovým motorem. Kdyby Volkswagen tyto větší a dražší vozy musel odkoupit, mohlo by ho to stát další miliardy dolarů navíc.
Právní zástupce automobilky Robert Giuffra v červnu řekl, že Volkswagen má za to, že je schopen tyto vozy opravit a že úprava nebude složitá. Mluvčí americké Agentury pro ochranu životního prostředí (EPA) ale řekl, že úřad souhlasí s tím, že Volkswagen nepředložil plán na svolání silnějších naftových aut, který by šlo schválit.
Mluvčí Volkswagenu uvedl, že automobilka nadále pracuje s EPA i s kalifornským regulátorem CARB, aby k technickému řešení dostala souhlas.
Skandál propukl loni v září, kdy EPA automobilku Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovým motorem instalovala software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Koncern pak přiznal, že v USA je tímto softwarem vybaveno celkem asi 570 tisíc vozů.
22. září 2015 |