Velký test Českých drah

Reportáž skončila 10. 9. 2015 20:45

Velký test Českých drah

Reportér iDNES.cz Jan Sůra tři dny testuje vlaky po celé republice

  • TŘI DNY VE VLAKU. Reportér Jan Sůra během tří dnů strávil ve 45 vlacích 44...

    TŘI DNY VE VLAKU. Reportér Jan Sůra během tří dnů strávil ve 45 vlacích 44 hodin čistého času a najezdil celkem 2976 kilometrů. / Autor: iDNES.cz/Cykloserver

19:40
Příjezd do Liberce o 4 minuty před jízdním řádem. Tímto naše on-line reportáž končí. Děkuji za sledování cesty a hodně příjemných zážitků na železnici.
18:01
Poslední vlak celé cesty, rychlík z Děčína-východ do Liberce. Opět prakticky přesně.
17:15
Zpoždění dohnáno, přestup v Ústí nad Labem - Střekově na regionovou do Děčína. Poprvé zažívám ve vlaku funkci revizorky. Linka je totiž kvůli úsporám běžně bez průvodčích. Náhodné návštěvy revizorů mají bránit tomu, aby lidé nejezdili bez placení.
16:26
Průjezd Labským údolím mezi Litoměřicemi a Ústím nad Labem je jeden z nejkrásnějších úseků české železnice.
16:17
Vyhrál rozhlas, rychlík je tu dříve. Tím lépe, nerad bych se zasekl na konci cesty.
16:10
Všetaty a čekání na rychlík do Ústí nad Labem, který si dle drážního rozhlasu veze 5 minut zpoždění a podle aplikace ČD 12 minut. Jsme zvědavý na výsledek.
15:49
  • Stovky nádraží po celé zemi obsadily nove nádoby na tříděny odpad, celkem 1800...

    Stovky nádraží po celé zemi obsadily nove nádoby na tříděny odpad, celkem 1800 kusů. Zbýva dodat: konečně. / Autor: Jan Sůra, iDNES.cz

15:37
Rychlík směr Tanvald. Tak rychlý, jak se může zdát, návrat na sever nebude...
15:11
10.září 2015 v 15:11, příspěvek archivován: 10.září 2015 v 17:20

Menu na posledních pět hodin tridenniho testu. Koženky filtruju:-) pic.twitter.com/4Q2jMpgMev

14:45
  • Praha hlavni nádraží. Výhoda neomezené jízdenky? Můžu jet, kam chci :-)

    Praha hlavni nádraží. Výhoda neomezené jízdenky? Můžu jet, kam chci :-) / Autor: Jan Sůra, iDNES.cz

14:38
Praha Smíchov. Na hlavní město srovnatelná ostuda jako nádraží v Brně.
13:40
S desetiminutovým zpožděním pokračuji expresem Albert Einstein z Rokycan do Prahy. Nejde ale o původní soupravu z Mnichova, ta nabrala velké zpoždění a ČD proto raději vyslaly jinou soupravu do Prahy pro zachování hodinového taktu.
13:35
Jinak skvělá aplikace ČD můj vlak poprvé zklamala. Podle ní už expres do Prahy z Rokycan odjel. Ve skutečnosti má zpoždění 10 minut.
13:03
  • Vlaky na trati Rokycany - Nezvěstice jezdí z každého konce do Příkosic, kde se...

    Vlaky na trati Rokycany - Nezvěstice jezdí z každého konce do Příkosic, kde se potkávají. SŽDC plánuje velkou modernizaci úseku z Příkosic do Rokycan. / Autor: František Strnad, iDNES.cz

12:39
Nezvěstice - Příkosice. Typická lokálka bez průvodčího, kde strojvůdce obejde na úvod všech šest cestujícíh a zeptá se jich, kde budou vystupovat. U rybníka? Tam ještě letos nezastavoval, hlásí pobaveně a přidává historku, jak tam kdysi vezl zloděje kabelů, které pomohl odhalit. Vesnická idyla. Jak dlouho bude taková trať existovat a kdy ji nahradí autobusy?
12:08
  • Opet koženková klasika. Osobní vlak do Nezvěstic. Navic s příjemným dárkem od...

    Opet koženková klasika. Osobní vlak do Nezvěstic. Navic s příjemným dárkem od pana Krivanka, jednoho ze čtenářů. Ještě jednou díky ☺ / Autor: Jan Sůra, iDNES.cz

12:00
  • Lehce opožděny prijezd do Plzeň kvůli rozsáhle modernizaci celého nadrazi. Tak...

    Lehce opožděny prijezd do Plzeň kvůli rozsáhle modernizaci celého nadrazi. Tak to vypadá interier cerstve modernizovaneho Bdmpee, který je zásadní přestavbou starých kozenkovych vozu. Miliardovou zakázku získala Pars nova. / Autor: Jan Sůra, iDNES.cz

12:13
  • Trendem posledních let je přiblížit autobusová nádraží k vlakovým, aby lidé...

    Trendem posledních let je přiblížit autobusová nádraží k vlakovým, aby lidé nemuseli ztrácet příliš času přesunem. Podobné stavby jsou často dotované z evropských peněz, což vede k vytváření často zbytečně nafouklých řešení. Tento terminál v Chebu stál 110 milionů korun. / Autor: Jan Sůra, iDNES.cz

11:24
Vagón je ještě podle nápisu ve zkušebním provozu, takže se z ničeho nic spouští hlášení palubního rozhlasu, které hlásí jen čísla.