Müller v pondělí oznámil, že vedení společnosti připravilo „obsáhlý plán“, který zaručí, že automobily vybavené pochybným zařízením budou splňovat emisní normy. Plán na opravu vozů může podle některých automobilku stát až 6,5 miliardy dolarů, informovala agentura Reuters.
Müller po úterním setkání s tisícovkou manažerů společnosti v německém sídle ve Wolfsburgu řekl, že automobilka „čelí nejtěžšímu testu ve své historii“ a že ji čeká „dlouhá cesta a hodně tvrdé práce“.
Volkswagen minulý týden přiznal, že software instaloval do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě. Müller však upozornil, že software byl aktivován pouze v části těchto vozů. „Proto počítáme s tím, že počet skutečně postižených automobilů bude nakonec nižší,“ dodal.
Skandál ekonomiku nemusí poškodit, míní vicekancléř
Německý vicekancléř a ministr hospodářství Sigmar Gabriel v úterý uvedl, že pokud vedení automobilky a politici věc rychle a komplexně vyřeší, skandál německou ekonomiku nepoškodí.
„Je na politicích, aby se snažili zajistit, že nebudou ohrožena pracovní místa 600 tisíc zaměstnanců této společnosti v celém světě,“ řekl Gabriel novinářům podle agentury Reuters.
Aféra dieselgateNĚMECKO: Prokurátoři vyšetřují Winterkorna OTÁZKY A ODPOVĚDI: O svůj diesel se nebojte ŠVÝCARSKO: Úřady zakázaly prodej aut VW MOTOR:Pranýřované TDI poznáte podle C v kódu EKONOMIKA:Možná větší dopad než řecká krize VEDENÍ:Šéf VV Winterkorn odstoupil MĚŘENÍ:VW věděl o problémech TDI rok KOMENTÁŘ:Přišel čas ždímání VW |
Maďarský ministr hospodářství Mihály Varga v úterý uvedl, že zhruba dva miliony z 11 milionů motorů, kterých se skandál týká, vyrobila maďarská továrna divize Audi (více čtěte zde). „Jsem si jistý, že to ovlivní maďarský automobilový průmysl,“ řekl ministr televizi TV2. „Doufám však, že tento dopad bude menší, než předpovídají katastrofické scénáře,“ dodal.
Skandál se týká také španělské divize Seat. Ta v úterý oznámila, že vyrobila zhruba 700 tisíc z 11 milionů motorů vybavených softwarem pro manipulaci s emisními testy.
Šéf vlajkové značky VW Herbert Diess bude v úterý večer o skandálu jednat s eurokomisařkou pro vnitřní trh a průmysl Elžbietou Bieńkowskou. Komise minulý týden apelovala na všechny unijní státy, aby zahájily vlastní vyšetřování případu a aby dohlédly na přísné dodržování emisních limitů.
Evropská komise již dříve připustila, že existují rozdíly mezi úrovní emisí v testovacích podmínkách a v běžném provozu. V roce 2007 postavila software umožňující manipulace s emisními testy mimo zákon, ačkoli prý neměla žádné konkrétní poznatky o jeho využívání. Začala rovněž pracovat na zlepšení testovacích metod. Nové testy prováděné v reálných podmínkách by se měly postupně zavádět od začátku příštího roku.