Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kultovní reklamy: Nekonečná kampaň na Korunní s vymyšleným optiminerálem

  13:17aktualizováno  13:17
Byla to kampaň, která v Česku a možná ani ve světě nemá obdoby. O spotech, jež na obrazovkách defilovaly ve stovkách všedních a kratičkých příběhů, se mluvilo v hospodách i kadeřnictvích. Některé etudy se povedly, jiné moc nevyšly. A některé trochu přestřelily.

Příběh muže v obleku, který se v pátek 13. snaží zbavit lejna na botě, dělníci opírající se 1. ledna o lopatu před výkopem s komentářem „Jak na Nový rok, tak po celý rok“ nebo šťastný František, kterému žena jen jednou za rok odjíždí do lázní.

Podobných mikropříběhů na každý den se v roce 2007 objevilo na obrazovkách zhruba 160. Takové množství nekončících dvacetivteřinových spotů je podle odborníků na reklamu ojedinělé i ve světě.

Seriál kultovní reklamy

Každou středu a pátek na iDNES.cz

„Byla to přelomová kampaň. Přinesla u nás i ve světě úplně odlišný způsob mediálního nasazení. Normálně trvá vývoj, natáčení a postprodukce televizní reklamy dva měsíce i déle. Tým agentury Tanagra přišel spolu se zadavatelem s konceptem nasazování nové reklamy každý den,“ říká reklamní znalec Martin Charvát z agentury PR Konektor.

Tanagra každý den pod vedením Viléma Rubeše vymýšlela, produkovala, natáčela, stříhala, schvalovala a vysílala novou reklamu. „O kampani se mluvilo v hospodě u piva i v kadeřnictví při trvalé. Její obchodní výsledky byly také nadprůměrné,“ dodává Charvát.

Řada spotů byla opravdu povedených, někde už v nekončícím řetězci docházel dech. A našly se i spoty, které byly trochu kontroverzní. Tím je například spot vysílaný v den 588. výročí upálení mistra Jana Husa. Komentář v něm podbarvuje záběr na kluka, který si u táboráku opéká buřt.

Hlavní myšlenka zůstává stejná ve všech reklamách - životní příběhy se neopakují, ale Korunní můžete pít každý den, protože obsahuje optiminerály (údajně vyvážený podíl minerálních látek).

„Reklamy měly geniální a jednoduché provedení, včetně zhola vymyšleného ‚zázračného‘ optiminerálu, což byla reakce na v té době se rozmáhající úžasné složky jogurtů, džusů a všeho dalšího, co lze alespoň trochu prohlašovat za součást zdravé stravy,“ vzpomíná Vladimír Bystrov z agentury Bison & Rose.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.