Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Kultovní reklamy: Kohákův „Rychlý pohřeb“ zatrhlo ministerstvo

  11:11aktualizováno  11:11
Poklidnou smuteční atmosféru hřbitovního průvodu rozpráší divoký dav. Pozůstalí se neurvale hrnou v rytmu balkánské dechovky, demolují svaté místo a mrští rakev do hrobu. Reklama Jakuba Koháka byla původně určena pro BESIP, ministr dopravy ji však zatrhl.

Nízkorozpočtový spot vznikl v roce 1998 v dílně agentury Leo Burnett. Autorsky se na ní podíleli Martin Pasecký, Jiří Pleskot a Martin Charvát, režie se ujal Jakub Kohák. Reklama vznikala bez nároku na honorář, přesto dosáhla zejména díky produkční společnosti Stillking Films profesionální kvality a sklidila řadu cen na festivalech. Na tuzemské soutěži Louskáček získala hlavní cenu Grand Prix a další tři ocenění, bodovala i na mezinárodním festivalu Golden Drum nebo na evropském festivalu Epica.

Fotogalerie

Přitom původní zadavatel BESIP tuto kampaň, čítající i tiskové inzeráty nebo roadshow na autosalonu v Brně, hodil přes palubu. Do všeobecného povědomí se dostala díky televizní reklamě teprve jako spot, propagující Ústřední automotoklub, který zajišťuje asistenční služby pro motoristy.

„Tehdejší ministr návrhy celé kampaně schválil včetně scénáře televizní reklamy, nicméně když ji uviděl hotovou, rozhodl, že je příliš kontroverzní a že se pod hlavičkou BESIPu vysílat nebude. Pro BESIP se tak uskutečnila jen akce na Autosalonu v Brně a vyšlo několik tiskových inzerátů. Pak byla celá kampaň zastavena,“ vzpomíná Martin Charvát.

Seriál kultovní reklamy

Každou středu a pátek na iDNES.cz

Lidem v Leo Burnett bylo líto dobré kampaně, a tak hledali dalšího možného inzerenta. Tím se stal ÚAMK. Teprve s ním se kampaň rozjela, vzbudila rozruch a posbírala řadu cen. Motoristické „rychlé“ rakve, které byly vyrobeny pro roadshow a fotily se pro tiskovou inzerci, byly dokonce později vystaveny v Národní galerii.

Vtipný spot se natáčel na malém hřbitůvku ve středních Čechách blízko Slaného. Správce hřbitova umožnil natáčení zdarma, místo běžné komerční ceny za pronájem natáčecí plochy se spokojil s příspěvkem na opravu hřbitovního kostela.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Po kauze společnosti Včelpo s ukrajinským medem, nakupuje čím dál víc zákazníků...
Veterináři pozastavili činnost Včelpu, který prodával med s antibiotiky

Jihomoravští veterináři nepravomocně pozastavili činnost společnosti Včelpo, kterou vlastní Český svaz včelařů. Firma se proti rozhodnutí odvolala, případ...  celý článek

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).
Vláda navrhla úlevy pro elektromobily, na dálnici by směly bez známky

Vláda chystá sérii opatření na podporu elektromobilů. Navrhuje, aby nemusely platit dálniční známky či registrační poplatky a měly bezplatný vjezd do center...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Pojišťovny vypsaly tendr na vakcíny. Úspěch má na dosah jen Avenier

Ročně píchnou lékaři dětem v rámci povinného očkování více než 1,3 milionu vakcín. Zdravotní pojišťovny za to zaplatí asi 660 milionů korun. Pojišťovny nyní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.