Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kultovní reklamy: Zvířata se oklepala z povodní. Točilo se kamerou z pravěku

  13:12aktualizováno  13:12
Po povodních v roce 2002 chyběly ZOO peníze na propagaci. Jako reakce na tragédii, která vzala život stovkám zvířat, vznikl nízkonákladový spot „Pomozte nám se oklepat“. Heroické záběry zvířat se pořizovaly levnou kamerou z dob filmového pravěku. Pražská zvířata pak ale bojovala i v Cannes.

Jednoduchá reklama se zpomalenými záběry zvířat, kterou hudebně doprovodil a namluvil muzikant Dan Bárta, měla ve své době úspěch. Získala hlavní cenu Grand Prix na tuzemské soutěži Louskáček a oslovila i porotu nejprestižnějšího světového reklamního festivalu v Cannes. Tam se probojovala do užšího výběru.

Seriál kultovní reklamy

Každou středu a pátek na iDNES.cz

„Není to pro české reklamy tak obvyklé,“ říká Vladimír Bystrov z agentury Bison & Rose.

Ve Francii nakonec cenu spot režiséra Davida Raucha nezískal, ale odnesl si cenu dětské poroty v soutěži Duhová kulička na Mezinárodním festivalu pro děti a mládež ve Zlíně. Reklama vznikla v agentuře Rotor Productions.

„V Rotoru jsem byl jako producent, a když bylo po povodních, šel jsem do zoo jako spousta jiných uklízet bahno. Pak jsem najednou uslyšel, že nemají peníze na propagaci a napadlo mě zkusit jim pomoci nějak jinak,“ vzpomínal v roce 2004 v časopise Strategie David Rauch. „Točili jsme na půjčenou kameru z České televize za pět stovek, kterou už jinak nikdo nepoužívá. Celá produkce se vešla do patnácti tisíc korun,“ uvedl.

V roce 2002 postihla pražskou ZOO nejhorší povodeň ve více než osmdesátileté historii. Voda, která na některých místech sahala až sedm metrů nad povrch, připravila o život přes sto třicet zvířat.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Obchodní ředitel řetězce COOP Josef Plesník
Vzpomínky na JZD nám škodí, mladé družstva nelákají, říká šéf COOP

COOP letos slaví 170 let. Na velký večírek to však nevypadá. Obce nechávají obchody zavřít a mladí se do družstevničení nehrnou. Až 800 prodejen může být brzy...  celý článek

Západní vstup do haly byl v den slavnostního otevření nazdoben prapory i...
Amazon před Vánoci hromadně nabírá, práci tu dostane 2 500 brigádníků

Americký internetový prodejce Amazon v tuzemsku v předvánoční sezoně nabere 2 500 nových sezonních pracovníků. V České republice aktuálně pro společnost...  celý článek

Na trh vstupuje další stravenka, digitální Benefitka.
E-stravenka Benefitka chce rozbít trh s poukazy. Restaurace nic nestojí

Na trh zaměstnaneckých benefitů ve středu vstoupil nový hráč. Nadnárodní společnost Neeco nabídla elektronickou stravenku, v podobě platební karty. S tou lze...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.