Kultovní reklamy: Prasátko bylo plaché, spot na Kofolu se dotáčel

  15:16aktualizováno  15:16
Stydlivé prase, kterému se nelíbila pozornost kamery, vánoční stromek uříznutý v lese a roztomilá holčička jsou ingrediencemi nejslavnější reklamy na Kofolu. V roce 2003 už každý retro značku dobře znal a tak se autoři rozhodli vsadit na jednoduchost. Vyšlo to.

Dvanáct let starý spot byl mezi lidmi natolik úspěšný, že se reklama objevuje v televizi od té doby téměř každý rok a tradice neskončí ani letos. Spot s nevtíravým vtipem navozuje příjemnou atmosféru Vánoc. Jen nepatrně se přitom pro účely reklamy upravil klasický slogan Kofoly, který patří mezi nejlepší tuzemské reklamní slogany vůbec. V reklamě zaznívá „Když je milujete, není co řešit.“

Fotogalerie

Zatímco předchozí reklamy na Kofolu vytvářela agentura Euro RSCG, tvorby nejslavnějšího spotu nápojářské firmy se ujala agentura Kaspen s režisérem Martinem Krejčím. Tatínka v reklamě ztvárnil herec Josef Polášek, čtyřletou holčičku si zahrála Sandra Flemrová.

„Reklama byla velice milá, hezká a vánoční. Nic se jí nedalo vytknout. Trochu překvapující je spojení Kofoly s Vánocemi. Spot měl jen připomenout značku, ne přesvědčovat. Buduje image Kofoly jako příjemného nápoje,“ říká odborník na reklamu Jiří Mikeš.

Seriál kultovní reklamy

Každou středu a pátek na iDNES.cz

Natáčení spotu probíhalo poblíž Mladé Boleslavi. Sníh v reklamě byl sice umělý, prasátko ale skutečné. Filmaři s ním měli dost práce, bylo plaché a nejprve vůbec nechtělo z kotce. Scéna s ním se musela dotáčet. Celkem natáčení zabralo několik dní.

Podle dalšího reklamního odborníka Jaroslava Krupky byla reklama vlastně docela obyčejná a neměla nijak zvlášť výraznou pointu.

„Měla ale svůj, byť jednoduchý, humor, přesně se hodila do vánoční atmosféry a nakonec se z ní stala jedna z nejpopulárnějších reklam nového tisíciletí vůbec,“ píše v knize Reklama od pana Vajíčka po falešné Soby.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...



Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

KVÍZ: Proč chyběl v Československu toaletní papír a kde byste našli Baťov?

Peníze

České a slovenské hospodářství prošlo za posledních sto let etapami bouřlivého rozvoje i zaostávání. Děti dnes už...

Další z rubriky

E-shopy s potravinami vypomáhají s rozvozem zboží jiných prodejců

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.

Internetové obchody s potravinami se snaží zlepšit své hospodaření rozvozem zboží pro jiné obchodníky. Rohlík.cz začal...

Doručovatelé dostali přenosné alarmy, pošta teď řeší spoustu planých poplachů

Zaměstnankyně České pošty roznášejí dopisy. Ilustrační snímek.

Pošťáci nově nosí SOS tlačítka – aby si mohli přivolat pomoc. V reálu je ale přivolání komplikovanější než mobilem....

Mzda až na posledním místě, zaměstnanci spíš odejdou kvůli neshodám

Ilustrační snímek.

Když se dnes zeptáte šéfů firem, co je nejvíc trápí, takřka jednohlasně odpoví, že nedostatek zaměstnanců. Lámou si...



Najdete na iDNES.cz