Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kultovní reklamy: Bobík se vrátil. Skončil ve spárech zombie i pod vlakem

  11:00aktualizováno  11:00
V roce 2006 se vrátila na televizní obrazovky reklama, která zahrála na strunu všem cynikům. Pes Bobík, který se už dříve v reklamě na Centrum.cz stal chodem na večeři zamilovaného páru, se tentokrát stal terčem kreativity veřejnosti.

Zadání bylo vcelku morbidní: vymýšlet tragické konce psího hrdiny, který byl před třemi lety nedopatřením naservírován v čínské restauraci. Reklama tentokrát ještě více provokovala. Lidé, kteří posílali tvůrcům své nápady, mopse nechávali napospas důmyslným strojům, pouštěli ho do spárů obřích hůlek na suši, nechávali přejet vlakem, sežrat žralokem nebo strhnout rukou zombie pod zem. Bobíkovu smrt doprovází motto „pro někoho až moc živo“.

Reklama se zařadila v roce 2006 k dílům, na které si lidé nejvíce stěžovali u Rady pro reklamu.

Seriál kultovní reklamy

Každou středu a pátek na iDNES.cz

Celkem vzniklo pod vedením režiséra Jana Kalvody v mladé agentuře Kaspen osm těchto reklam, některé z nich v animované verzi. Kampaň byla úspěšná, na soutěži Louskáček vyhrála zlato, nejvyšší cenu však nezískala a podle reklamních odborníků neměla takový efekt jako starší scénka z čínské restaurace (více o ní zde: Pečený mops Bobík zastínil značku).

Kromě toho, že opět v této reklamě myšlenka udupala značku, přinesla do odvětví i něco nového. „Nepřekonala původní nápad. Poukázala však na další trend, který se v reklamě začal v novém tisíciletí projevovat – trend spolutvorby, trend zapojení zákazníků i do přípravy reklamních kampaní,“ uvedl Jaroslav Krupka ve své knize Reklama od pana Vajíčka po falešné soby.

Autor:



Nejčtenější

Nová dálnice obkrouží Česko po obvodu a spojí krajská města, plánuje stát

Propojení krajských měst dálnicemi, rychlostními silnicemi, a silnicemi I.tříd

Stovky kilometrů nových dálnic mají spojit krajská města. Na rozdíl od dnešní sítě, která často končí nebo začíná v...

Skupina J&T odvolala představenstvo CEFC Europe, Číňané nezaplatili dluhy

Jaroslav Tvrdík na stadionu v Edenu

Československá finanční skupina J&T ztratila trpělivost s čínskou společností CEFC Group (Europe). Do firmy, kterou v...



Soutěž Sexistické prasátečko končí. Firmy vábí na sex i ženy v kuchyni

2016. Kontroverzní propagační plakát šumperského festivalu Džemfest, který...

Po deseti letech končí udílení anticen Sexistické prasátečko, pořádané neziskovou organizací Nesehnutí. Letos přešlapy...

Traktorových náklaďáků je v Česku 131, firmám umožňují obcházet zákazy

Zemědělský tahač Tatra Phoenix 6x6

Vypadají úplně stejně jako nákladní auta. Nemají ale tachograf, řídit je lze od sedmnácti let, řidič nemusí dodržovat...

Řetězec nabízel v akci falšované uzené. Maso vidělo sotva z půlky

Slavnosti moravského uzeného na hradě Veveří nedaleko Brna.

Česko má další případ falšování masných výrobků, inspektoři Státní zemědělské a potravinářské inspekce zjistili...

Další z rubriky

Pojišťovny v Česku zaplatí silné zemětřesení, důlní otřesy nepokryjí

Ilustrační foto

Zemětřesení na Chebsku z minulého týdne není první podobnou událostí v Česku. Klienti nahlásili několik škod na majetku...

Češi prosázeli během šampionátu 1,3 miliardy. Nejvyšší výhra byla milion

Český útočník Martin Nečas se přetlačuje s americkým forvardem Andersem Leem (v...

I když český tým skončil na letošním mistrovství světa v hokeji už ve čtvrtfinále, dokázali Češi v sázkových...

J&T převzala vedení v některých dceřiných firmách CEFC

Florentinum, Praha - Florenc

Poté, co skupina J&T ve čtvrtek odvolala kvůli nesplacenému dluhu představenstvo CEFC Europe, převzala vedení v...

Najdete na iDNES.cz