Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kultovní reklamy: Plivanec na mnichovskou dohodu se líbil i Francouzům

  12:30aktualizováno  12:30
Připojení Sudet k nacistickému Německu obyvatelé Československa v roce 1938 těžce nesli. V oceněné nízkonákladové reklamě na Národní muzeum symbolizuje křivdu plivanec, kterým uklízečka vyleští vitrínu s originálem mnichovské dohody. V Česku spot ceny nezískal, zalíbil se ale v zahraničí.

Uklízečka a pamětnice nacistické okupace prochází potemnělé chodby Národního muzea a důsledně leští vitríny s vystavenými exponáty. U jedné se však zastaví, opatrně se rozhlédne do stran a na sklo plivne. Za ním totiž leží originál mnichovské dohody.

Právě na tento historický dokument zve lidi k návštěvě Národního muzea reklama z roku 2008. Spot vznikl v agentuře Euro RSCG (nyní Havas Worldwide) pod dohledem kreativního ředitele Edy Kauby.

Seriál kultovní reklamy

Každou středu a pátek na iDNES.cz

U nezávislých reklam si tvůrci mohou dovolit mnohem víc, z toho důvodu na ně také většinou pohlíží porota na festivalech přísněji. Přesto práce s názvem „Mnichov“ uspěla v zahraničí. Odnesla si Grand Prix ze slovinského festivalu Golden Drum, bronz z francouzského Cannes, zabodovala také v New Yorku. Možná trochu překvapivě v tuzemsku žádnou cenu nezískala.

„Nápad vznikl jako obvykle v rámci brainstormingu na terase. Na počátku byly flusance, plivající sochy a další nápady. Náš kreativní ředitel Eda Kauba pak přišel s nápadem, že by tam měla být uklízečka,“ popisuje Aleš Pokorný, který se na vzniku spotu podílel.

„Paní, která hraje v reklamě, se jmenovala Rakouská, noční natáčení pro ni bylo dost náročné a zřejmě v jeho důsledku nastydla a začala marodit,“ doplňuje podrobnosti vzniku reklamy Pokorný.

Mnichovskou dohodu o postoupení pohraničního území Československa Německu podepsal Adolf Hitler v září 1938 se zástupci Francie, Velké Británie a Itálie.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Petr Chmela (v popředí) z Tescomy přijal gratulace k titulu podnikatele roku od...
Nominace na Podnikatele roku se uzavírají, pošlete svůj tip

Čas pro podání přihlášek do osmnáctého ročníku prestižní soutěže EY Podnikatel roku se rychle krátí. Uzávěrka je už tuto sobotu 21. října, svůj tip můžete...  celý článek

banka UniCredit
Internetové bankovnictví UniCredit Bank má stále drobné potíže

Klienti UniCredit Bank, kterým minulý týden několik dní nefungovalo internetové a mobilní bankovnictví, se v pondělí opět potýkají s některými omezeními...  celý článek

Kromě posilování prodejů v maloobchodu zrychlily v létě prodeje plechovkových...
Pivo v plechovkách stále roste. Prodalo se ho až o 80 procent víc než loni

Obliba piva z obchodních řetězců, a zejména toho plechovkového, dál roste v neprospěch moku prodávaného v hospodách. Potvrzují to odhady Českého svazu pivovarů...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.